Hlavní obsah

Nová Alfa Romeo 33 Stradale je zakázková italská mašina s vůní benzinu. Má vlastně jedinou chybu

Foto: Alfa Romeo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po několikaleté odmlce se Alfa Romeo skutečně vrací na pole dospělých sportovních aut. Exkluzivního modelu Stradale vznikne jen 33 exemplářů a my už máme smůlu.

Článek

Před časem zavelelo vedení italské automobilky k obrození značky, které přineslo sedan Giulia či SUV Stelvio. Pak ale expanze Alfy Romeo na nějaký čas utichla, plnohodnotné novinky jsme se dočkali až loni, do výroby totiž s několikaletým zpožděním zamířil koncept městského crossoveru Tonale. Portfolio civilních vozů by tedy bylo, ale co takhle nějaký sporťák, se kterými Alfa v minulosti slavila nemalé úspěchy?

Poslední kousek ikonického 8C opustil výrobní linku v roce 2010. O osm let později si do produktového plánu našla cestičku myšlenka potenciálního nástupce (mělo jít o 700koňové kupé), rok poté ale mateřský koncern FCA zařadil zpátečku. Na ryzí sportovní náčiní jsme si tedy museli počkat až do roku 2023. A nové 33 Stradale není ani tak nástupcem 8C, jako spíše moderní poctou někdejšímu Stradale ze šedesátých let, kterého se vyrobilo pouhých osmnáct exemplářů.

Také novinka je exkluzivním zbožím, z jejího pořízení se totiž raduje pouze třiatřicet šťastlivců. Karoserie bude vznikat ručně pod dohledem Carrozzeria Touring Superleggera a po loňské Giulii SWB Zagato je to druhá „alfička“ v krátké době, která dostává kapotáž zhotovenou na míru.

Foto: Alfa Romeo

Kabina vozu elegantně kombinuje modernu s puristickým smýšlením.

A tvůrci říkají, že žádná dvě auta nebudou stejná. Alfa totiž nabídne nespočet možností personalizace včetně vlastního osmimístného VIN čísla zobrazeného mimo jiné v kabině vozu. Stradale má monokok z uhlíkových vláken a rám z hliníku, na střeše se pak oba tyto materiály kombinují. Třeba zadní okno je zhotoveno z polykarbonátu, na nízkou pohotovostní hmotnost se při stavbě kladl mimořádný důraz.

A technika v útrobách? Každý z kupců si mohl vybrat, zda chce svůj kousek se spalovacím motorem, nebo coby elektromobil. Vůni benzinu zajišťuje třílitrový vidlicový šestiválec se dvěma turby a výkonem 620 koňských sil. Mohlo by se zdát, že motor si Alfa propůjčila od značky Maserati, neboť její Nettuno má identickou sílu. Ale toto je prý evoluce 2,9litrové V6, která se montuje do ostrých verzí Giulie a Stelvia. Motor spolupracuje s automatickou převodovkou ZF a parametry odesílá na zadní kola. Řádné zastavení obstarává karbon-keramická soustava Brembo a nechybí ani aktivní tlumiče, které v případě potřeby zvednou příď o padesát milimetrů.

Elektrické provedení má disponovat výkonem 750 koní a na jedno nabití urazit 450 kilometrů. Zájmem zákazníků o tento pohon se Alfa nepochlubila. Oba vozy nicméně dají stovku pod tři sekundy a svištět mohou maximální rychlostí 333 km/h. A jízdní vlastnosti? Prý vytříbené. Kromě týmu profesionálů se na jejich zdokonalení podílel i pilot F1 Valtteri Bottas.

Posledním tajemstvím zůstává cena, kterou automobilka neprozradila, a vlastně nás to ani mrzet nemusí. Jedinou „chybou“ Stradale totiž je, že si jej nekoupíte. Značka avizovala takový model loni během VC Itálie na italské Monze a v následujícím týdnu posbírala všechny kupce, aniž by některý z nich viděl vůz naživo. Tomu se říká italská vášeň!

Reklama

Související témata:
Načítám