Hlavní obsah

Vrací se další oblíbené auto českého trhu, které to muselo vzdát kvůli emisím. Radost budou mít hlavně rodiny, i díky akčnímu ceníku

Foto: Peugeot

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na začátku loňského roku koncern Stellantis oznámil, že menší osobní dodávky značek Citroën, Peugeot a Opel chce v Evropě prodávat výhradně s elektrickým pohonem. Změna se dotkla také oblíbeného Peugeotu Rifter.

Článek

Přesto existoval způsob, jak se k Rifteru se spalovacím motorem dostat, museli jste si ale koupit vůz s homologací N1 - tedy papírově užitkové auto. Jenže to pak z nabídky vypadlo také… a dokonce na několik měsíců. Důvodem byla nedostatečná výrobní kapacita.

Nyní je ale Rifter zpět. Se spalovacími motory, opět s homologací N1, a dokonce nově také v prodloužené verzi Long.

Praxe vypadá tak, že si sice koupíte oficiálně užitkové provedení, ale české zastoupení vám ho v rámci lokální přestavby ještě před dodáním předělá na klasický pětimístný osobák.

Přestavba je již zahrnuta v ceně a zahrnuje demontáž fixní ocelové přepážky za druhou řadou sedadel (samotná přepážka není součástí dodávky vozidla), 6× zesílené kotevní úchyty na podlaze v zavazadlovém prostoru a drobné estetické úpravy interiéru.

Po „užitkáči“ pak Rifteru zbydou zesílené pneumatiky a specifický podvozek, tedy kombinace umožňující vyšší užitečnou hmotnost.

V ceníku najdeme 1,2litrový zážehový tříválec PureTech 110 (81 kW) a vznětové patnáctistovky BlueHDi 100 (75 kW) a BlueHDi 130 (96 kW). Pro výkonnější diesel je k dispozici také osmistupňová automatická převodovka.

Výbavy jsou tři - Active Pack, Allure a GT. Peugeot dále pro Rifter přichystal akční ceny, nejlevnější provedení Active Pack s tříválcem startuje na 487 900 Kč (standardní cena 595 000 Kč), vrcholné GT s turbodieselem a automatickou převodovkou pak na 697 000 Kč (standardně 850 000 Kč). Prodloužený Long začíná na 522 900 Kč (standardně 630 000 Kč), na opačném konci ceníku je vůz s cenou od 717 500 Kč (standardně 875 000 Kč).

Základní výbava Active Pack zahrnuje například šest airbagů, palubní počítač, tempomat a omezovač rychlosti, přední halogenové světlomety s denním svícením, automatické rozsvěcení světel za snížené viditelnosti, poloautomatickou klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, látkové čalounění sedadel, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, lavici ve druhé řadě dělenou v poměru 2/3 : 1/3, klimatizovaný úložný prostor v horní části palubní desky na straně spolujezdce, rádio RCE s MP3, 4 reproduktory, monochromatický dotykový 5" displej, DAB, handsfree, Bluetooth a USB, 16" ocelová kola nebo 12V zásuvku na palubní desce.

Pokud se vám přesto víc líbí elektrická motorizace, pak by vás mohlo zajímat, že došlo také ke změnám v ceníku modelu e-Rifter. Ten nyní „v akci“ začíná na 894 450 Kč, standardní ceníková cena činí 1 005 000 Kč.

Načítám