Hlavní obsah

Vlajkové SUV Audi má po faceliftu. Tradiční motory zůstávají, vzhled světel se mění podle vaší nálady

Foto: Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší SUV v nabídce čtyř kruhů prošlo omlazením. Modernizace se dotkla vnějšího vzhledu, kabiny, ale především technologií.

Článek

Model Audi Q8 se odhalil v polovině roku 2018 coby atraktivnější alternativa Q7 se stylem SUV-kupé. Nyní tedy pro vůz, jehož výrobu obstarává závod v Bratislavě, nastal ideální čas na facelift s několika novinkami. Na řadu z nich jsme v rámci omlazovacích procedur zvyklí, minimálně jedna vás ale určitě překvapí.

Ale pojďme popořadě - poznávacím znamením modernizovaných variant jsou přepracované nárazníky vpředu i vzadu či inovovaný design kol v rozpětí od jednadvaceti do třiadvaceti palců. Novinkou pro všechny motorizace jsou dle designérů oku lahodící koncovky výfukového systému. Jednotlivé výbavové stupně a pakety se od sebe díky různorodým použitým materiálům mají mnohem více odlišit.

Nejzásadnější vnější změna se ale týká svícení. Audi Q8 je vůbec poprvé vybaveno laserovými Matrix LED světlomety s volitelnými světelnými podpisy. V praxi to vypadá tak, že si skrz multimediální systém upravíte vzhled světel přesně podle vlastní nálady a vkusu. Neplatí to jen pro světlomety vpředu, ale také zadní svítilny, v obou případech máte na výběr ze čtveřice různých variant.

Změny v kabině jsou pak spíše kosmetické. Audi především rozšířilo nabídku dostupných materiálů, kterými lze interiér vyšperkovat. Prim nadále hrají obrazovky – jedna nahrazující klasické budíky a další dvě zastupující multimediální systém a ovládání klimatizace. Značnou úpravou prošel head-up displej, který nově zobrazí více jízdních informací. Z obchodu Audi si teď můžete stáhnout aplikace třetích stran, třeba oblíbenou hudební službu Spotify.

Zákazník má na výběr benzinové i naftové šestiválce s třílitrovým objemem, alternativou je před časem odhalená elektrická verze Q8 e-tron. Na vrcholu modernizovaného provedení dnes trůní osmiválcová SQ8 4.0 TFSI (viz galerie níže) s výkonem 507 koní a 770 newtonmetry točivého momentu, která zdolá stovku za 4,1 sekundy! Všechny motorizace jsou mild-hybridy standardně spojené s osmistupňovou samočinnou převodovkou a disponují pohonem všech kol.

Zákazníci už mohou nové Audi Q8 objednávat. Německá automobilka avizuje cenu v přepočtu 2,1 milionu korun pro základní diesel, na vrcholovou SQ8 by zájemce měl mít našetřeno minimálně 2,8 milionu Kč. Kompletní český ceník včetně konfigurátoru se na lokálním webu značky jistě objeví co nevidět.

Reklama

Načítám