Hlavní obsah

V nové elektrické Gymkhaně se objeví i Eiffelova věž. Ken Block se prohnal ulicemi Las Vegas

Foto: Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zbrusu nový díl závodně-uměleckých videí známých jako Gymkhana v hlavní roli s americkým závodníkem Kenem Blockem nese velmi příhodný název Electrikhana. Bude se na co dívat? Bude Block s novým elektrickým prototypem moci vyvádět, jak je zvyklý? A co hlavně – nebude to bez zvuku motoru nuda?

Článek

Drifty, skoky, kouř od pneumatik a řev motoru. V tomto duchu se nesly prakticky všechny díly slavné Gymkhany – až doteď. Po relativně nedávném představení nového elektrického speciálu šílenec v tom nejlepším slova smyslu Ken Block vzal na projížďku prototyp Audi S1 Hoonitron. A jak už asi tušíte, něco ve videu malinko chybí.

Foto: Audi

Ken Block je šílenec v tom nejlepším slova smyslu – své neuvěřitelné kousky hodlá dál provádět, ať už se spalovacími nebo elektrickými auty

Typ S1 Hoonitron vyvinuli odborníci z divize Audi Sport v Neckarsulmu poblíž ingolstadtské centrály Audi. V novém videu tento speciál vidíme driftovat pod Eiffelovou věží a okolo Vítězného oblouku, něco tu však nehraje – jasně, tohle není žádná Paříž, ale Město hříchu! Film natáčený v Nevadě se tedy nemohl odehrávat jindy než v noci pod světly podmanivých neonů.

„S vozem S1 Hoonitron vstupujeme na úplně nové pole působnosti,“ řekl Oliver Hoffman, člen představenstva pro technické oddělení u automobilky Audi. „Vyvinout plně elektrický prototyp s velmi specifickými požadavky pro našeho partnera Kena Blocka bylo opravdu velkou, ale zároveň vzrušující výzvou. Bylo skvělé vidět, jak se náš ‚náskok díky technice‘ prezentuje v úplně novém prostředí.“

Foto: Audi

Ve videu není nouze o rychlost a kouř z pneumatik – jen tu chybí řev motoru. Produkce dokonce video nepřekryla žádným soundtrackem

Co je tedy Audi S1 Hoonitron zač? Audi zmiňuje, že jde o moderní reinterpretaci jejich dnes už ikonických závodních speciálů, které se proslavily v neblaze proslulé rally Skupiny B a na kterých do značné míry automobilka postavila svou reputaci.

Pod kapotou má S1 Hoonitron dva elektromotory, po jednom na každé nápravě, které mají výkonu (doslova) habaděj, jak uvádí samotné Audi ve své tiskové zprávě.

Výkon pak putuje jak jinak než na všechna čtyři kola, která tuto karbonovou střelu vystřelí kupředu. Zajímavé je, že i když jde jen o prototyp, tak S1 Hoonitron plní bezpečností regulace FIA, takže by (teoreticky) mohl nastoupit do závodů.

Designové oddělení automobilky si vzalo za příklad zejména Audi Sport quattro S1 v úpravě Pikes Peak, které v roce 1987 ovládlo slavný vrchařský Závod do oblak, jak se Pikes Peaku často přezdívá. Ken Block a jeho tým velmi úzce spolupracovali se specialisty od Audi a již od začátku se tak nějak počítalo, že s ním bude blok pěkně řádit.

V úvodu vidíme Blocka kráčet podzemní garáží směrem k výše zmíněné legendě, původnímu Audi Sport quattro, když v tom se zpoza sloupu vynoří nový S1 Hoonitron.

Block odjistí nabíječku, nasadí si helmu a pak odstartuje za… zlověstného bzučení elektromotorů vstříc nemilosrdnému mučení pneumatik Toyo za pomoci „habaděje“ výkonu, pohonu všech kol a hydraulické ruční brzdy.

Kromě Hoonitronu se ve videu mihnou také další legendy z programu Audi Tradition, konkrétně Audi 200 Trans Am z roku 1988, Audi 90 IMSA GTO či dokonce původní Audi Sport quattro Gruppe B z roku 1984. Z modernějších strojů se objeví třeba vytrvalostní prototyp Audi R8 LMP nebo Audi R18 e-tron quattro z Le mans – je tedy příhodné, že v jednom závěru se s nevěřícným výrazem zjeví také legenda vytrvalostních závodů Tom Kristensen.

Reklama

Načítám