Hlavní obsah

Ken Block má nové služební auto: Technologickou výkladní skříň Audi, elektromobil RS e-tron GT

Foto: Ken Block

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká automobilová superstar Ken Block už několik měsíců spolupracuje s Audi a pomáhá s popularizací elektromobility v normálním světě i motorsportu, a proto od automobilky z Ingolstadtu získal nové auto pro své každodenní jezdění – speciálně individualizované elektrické Audi RS e-tron GT.

Článek

Když závodník, drifter a showman Ken Block uzavřel své nejnovější partnerství s Audi, všichni se začali ptát, s jakým dalším unikátním speciálem bude natáčet nová videa a likvidovat pneumatiky po desítkách. Audi vzdává hold své nejvýznamnější závodní legendě a pro americkou automobilovou superstar připravuje model S1 E-Tron Quattro Hoonitron, čistě elektrického nástupce soutěžní bestie legendární rally skupiny B.

Klíčovým cílem spolupráce Audi a zakladatele nadšenecké komunity Hoonigan je popularizace elektrických aut v automobilovém sportu a německá značka rozhodně nenechá svou novou tvář, aby jezdila po amerických silnicích zastaralým autem se spalovacím motorem. Ken Block tak pro své každodenní jezdění nově osedlá technologickou výkladní skříň Audi – elektromobil RS e-tron GT.

Foto: Ken Block / YouTube

Nové Audi RS e-tron GT pro Kena Blocka se chlubí charakteristickým stylingem jeho závodních speciálů

Hvězda driftovacích videí Gymkhana navíc pochopitelně dostala příležitost pro speciální konfiguraci a spolu s návrháři značky si připravila jedinečné Audi RS e-tron GT s typickým stylingem inspirovaným závodními speciály. Čistá matná barva kontrastuje s černými doplňky a sportovní vzhled zdokonalují bílá kola Rotiform s tradičním šestipaprskovým designem NGO s aerodynamickými kryty Aerodisc vpředu.

A protože Ken Block žije v horách v americkém Utahu a miluje jízdu na snowboardu, lidé z Audi jeho unikátní RS e-tron GT vybavili střešním boxem z originálního příslušenství se speciálním designem „Hoonigan“. Všechny úpravy jsou ale jen čistě vzhledové, protože technika zůstává standardní.

Foto: Ken Block / YouTube

Ken Block obouvá značku Toyo – standardně pneumatiku Sport, pro cesty do hor celosezonní pneumatiku Celsius

Dokonce i Ken Block bude jezdit s tovární specifikací Audi RS e-tron GT s dvojicí elektromotorů a standardním kombinovaným výkonem 572 koní (440 kW), přičemž díky krátkodobému boostu vyvine až 646 koní (475 kW). Okamžitý točivý moment pak dosahuje 830 newtonmetrů, se kterým RS e-tron GT vystřelí z nuly na stovku i za 2,5 sekundy (standardně 3,3 sekundy) a jezdí maximální rychlostí 250 km/h.

Block při oficiálním odhalení řekl, že své nové Audi RS e-tron GT zatím neřídil, ale už v minulosti přiznal, že je fanouškem čistě elektrických aut. Už teď o sněhobílém vozu říká, že se perfektně hodí do jeho života s rodinnou a na cesty za divokými snowboardovými dobrodružstvími, kterých se v Utahu denně účastní.

Reklama

Načítám