Hlavní obsah

Ukradli Francouzi titul nejstylovější dodávky? Nový Trafic má šmrnc a technologie prémiovek

Foto: Renault

Nová generace Renaultu Trafic přijíždí v hodně extravagantním kabátku, na který v segmentu užitkových vozů nejsme tak úplně zvyklí. Není to však jediná zásadní inovace.

Článek

Nový Renault Trafic nese dovětek Van E-Tech, takže jak už asi tušíte, jde o čistě elektrickou dodávku. Pohon na baterky není u Traficu úplnou novinkou, tentokrát se ale bavíme o zcela nové elektrické skateboardové platformě, která přináší hned několik benefitů.

Zatímco dosavadní elektrický Trafic zvládl na jedno nabití jen lehce přes 300 kilometrů, ten nový v závislosti na zvolené verzi (dvě zatím nespecifikované kapacity baterie) ujede 350 nebo 450 kilometrů. Platforma je navíc vybavena 800V architekturou (ještě nedávno výsada prémiových osobáků), takže baterku z 15 na 80 % doplníte za dvacet minut a získáte tak zhruba 260 km dojezdu.

Foto: Renault

Tak co, líbí?

Elektromotor vzadu a minimální přední převis znamenají obratnost dodávky na úrovni městského Clia. Pohon dodává výkon 150 kW a 345 newtonmetrů točivého momentu. Trafic utáhne až dvoutunový přívěs a disponuje užitečným zatížením 1,25 tuny (stále ještě probíhá homologace). Euro palety můžete nakládat zadem i bokem.

Foto: Renault

Trafic neztratil nic ze svých užitných schopností.

Výšku tvůrci zredukovali na 1,9 metru, aby se Trafic bezpečně vešel do podzemních garáží. S délkou 4,87 m se navíc poskládá i do standardního parkovacího místa (větší verze prodloužená na 5,27 metru to už bude mít těžší).

Foto: Renault

Pracoviště řidiče nemá daleko ke komfortu osobáků.

Francouzský užitkáč, který mimochodem vsadil na hodně extravagantní vzhled (a dost možná ukradl „busíku“ od Volkswagenu titul nejstylovější dodávky), toho ale umí mnohem víc. Na palubě najdeme i systémy V2L (pro napájení externích elektrických zařízení) nebo V2G (možnost vracet energii zpátky do sítě). Novinkou jsou dále bezdrátové aktualizace systému nebo možnost dokoupit si výbavu na dálku.

Při čekání na nabíječce vás mohou zabavit nová multimédia s 12" obrazovkou, která podporují služby Googlu a k dispozici máte přes 100 nejrůznějších aplikací včetně streamovacích služeb. Renault dále vyzdvihuje kabinu s nespočtem odkládacích prostor, stejně jako vysoký podíl recyklovaných materiálů.

Výrobu novinky obstará francouzský závod Sandouville, produkce odstartuje koncem roku 2026, počátkem toho příštího by se první kousky měly objevit na českých cestách.

Načítám