Článek
Zatímco většina značek razí cestu obrovských elektrických mastodontů, Renault na to jde opačně. Zakládá si především na menších a cenově dostupných elektromobilech. Svého času to bylo Zoe, dnes modely 5 a 4. No a nově také pokračovatel kultovního Twinga, který inspiraci prapůvodním předchůdcem z roku 1992 rozhodně nezapře!
Novinka má na délku ani ne 3,8 metru, je tedy ideální pro každodenní městský provoz. S rozvorem 2,49 m ale dokáže nabídnout slušnou porci prostoru i variability. Zadní sedadla jsou posuvná (každé zvlášť, což je unikát v segmentu) až o 17 centimetrů, čímž měníte objem zavazadelníku od 305 do 360 litrů. No a když je zcela sklopíte, dostanete přes tisíc litrů. Sklopit lze navíc i opěradlo spolujezdce, takže v tomhle drobečkovi převezete klidně dvoumetrové předměty.

Twingo hraje pestrými barvami!
Renault se při stavbě auta (vývoj Francouzi srazili na rekordní dva roky) sice orientoval na nízkou cenu, přesto uvnitř hýří moderními technologiemi. Teplotu a intenzitu foukání pořád nastavíte tradičními ovladači, ty ale doplňuje 7“ digitální přístrojový štít a hlavně desetipalcová obrazovka multimédií se systémem od Googlu.
Nové Twingo žene vpřed jeden elektromotor s výkonem 82 koní, který obslouží zrychlení na stovku za 12,1 sekundy a maximální rychlost 135 km/h.

Na palubě máte k dispozici Apple CarPlay a Android Auto, ale hlavně armádu 24 bezpečnostních a asistenčních systémů. Městský prcek disponuje třeba adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem nebo nouzovým brzděním při parkování.
Baterie typu LFP má kapacitu 27,5 kWh (auto ostatně váží jen něco kolem 1,2 tuny, což je na poměry elektromobilů opravdu málo) a avizuje dojezd až 263 kilometrů. Základem je 6,6kW AC nabíjení (z 10 na 80 % za více než čtyři hodiny), volitelně můžete sáhnout po nabíjení výkonem 11 kW. U rychlonabíječek DC je potom k dispozici maximální výkon 50 kW, z deseti na osmdesát procent to pak trvá zhruba 30 minut.
Ač jde o prcka určeného pro všední městské cestování, vybaven je třeba i funkcí řízení jedním pedálem, systémem V2L (pro napájení dalších elektrických zařízení) nebo V2G, tedy vracením energie do sítě, které je známé hlavně v zahraničí.
No a ta cena? Renault avizuje, že nové Twingo bude startovat pod magickou hranicí 20 000 euro, u nás by tedy mělo stát méně než 490 tisíc korun. Podrobnosti se dozvíme co nevidět, v Evropě odstartuje prodej Twinga počátkem příštího roku, u nás se dočkáme ještě před jeho koncem. Výrobnu novinky obstarává závod automobilky na Slovinsku.






