Článek
Tak jsme se dočkali! Elektrický sympaťák od Volkswagenu konečně přijíždí ve variantě, která řeší jeho slabší stránky a přidává mu možnosti navíc. Tak se pojďme detailně podívat, co je nového…
1. Více prostoru a variability
Volkswagen ID. Buzz je nově dostupný ve verzi s prodlouženým rozvorem – konkrétně o 25 cm, o které se natáhla i celková délka. Díky tomu se do elektrické reinkarnace busíku konečně vejde třetí řada sedadel, na kterou se docela pohodlně vejde i dospělák a je snáz přístupná posuvnými dveřmi protaženými o 20 cm. Prodloužená verze je k dispozici v šesti-, nebo sedmimístném uspořádání (ale klidně můžete mít i pětimístnou s obřím kufrem), sedačky v druhé řadě jsou nejen sklopné, ale konečně také posuvné (i když stále ne snadno vyjmutelné), což omezovalo variabilitu krátkého busíku. Teď už by ani početnější rodiny nebo prostorově náročné dobrodruhy nemělo vůbec nic limitovat.
ID. Buzz | ID. Buzz Long | |
---|---|---|
Délka | 4 712 mm | 4 962 mm |
Šířka | 1 985 mm | 1 985 mm |
Výška | 1 907 mm | 1 907 mm |
Rozvor | 2 989 mm | 3 239 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 1 121 l | 306 / 2 469 l |

Dlouhý Buzz má prodloužený rozvor pro větší vnitřní prostor i protažené zadní dveře, aby se snáz nastupovalo.
2. Větší baterie a delší dojezd
Zvlášť, když busík můžete mít s větší baterií. Do podlahy protažené prodlouženým rozvorem se totiž vejde zvětšený balík o (využitelné) kapacitě 86 kWh, který protáhl dojezd až na 487 kilometrů. Nabíjet lze zvýšeným výkonem až 200 kW, takže její dobíjení vás ani na cestách moc nezdrží (efektivní nabíjení 10 – 80 % trvá jen 25 minut). Polepšila si však i krátká verze, jejíž nový bateriový balík je o 2 kW větší (79 místo 77 kWh) a nabíjet lze výkonem až 185 kW. Na tu nyní dojedete až 457 km.

Delší rozvor umožnil instalaci větší baterie, díky tomu Buzz ujede na jedno nabití skoro pět stovek kilometrů.
Dojezd a nabíjení
Pokud nebudete brázdit dálnice a zůstanete spíš ve městě a na okreskách v jeho okolí, můžete s modernizovaným Buzzem snadno jezdit za 18 – 20 kWh/100 km (nižší hodnota platí pro standardní long, druhá pro GTX long). Na dálnicích (nebo při ostřejším tempu) počítejte se spotřebou kolem 25 kWh/100 km, ale to vám vykompenzuje velmi rychlé DC nabíjení 185 kW pro krátkou verzi a 200 kW pro prodlouženou.

Buzz umí nabíjet překvapivě vysokým výkonem na 400V architekturu.
3. Více výkonu
Spolu s novými bateriemi získají obě varianty busíku nový elektromotor – ten zadní kola roztáčí výkonem 286 k a 560 Nm místo původních 204 k a 350 Nm, čas na stovku se díky tomu zkrátil o dvě sekundy a maximálka se zvýšila ze 140 km/h na 160 km/h. A za volantem si většího potenciálu vážně všimnete, Buzz teď působí o poznání živěji a akceleruje dychtivěji. Dokonce i když ho naložíte.
Na vrcholu pak stojí lehce okořeněná verze ID. Buzz GTX (dostupné pro krátkou i dlouhou verzi) se čtyřkolkou 4Motion (díky dvěma elektromotorům) s výkonem 340 koní, která zvládne stovku za svižných 6,1 sekundy (krátká verze), resp. 6,5 sekundy (long). Výkon a trakci navíc si určitě užijete, Buzz GTX je příjemně svižné auto, i když zrovna nezávodíte.
A vlastně bude lepší, když se ani nebudete snažit závodit, protože Buzz k tomu není dělaný a vyšším výkonem ho spíš jen snáz dostanete do úzkých – zvlášť na příčných nerovnostech, které kombinace dlouhého rozvoru, tužšího podvozku (který si musí poradit se 2,5 tunami) a 21palcových kol na nízkoprofilových šlupkách moc nemusí.
Nejlepší verzí tak zůstává ta prostřední, která výkonově úplně stačí. Ta je teď navíc s vyšším výkonem a větší baterií ještě použitelnější a příjemnější na řízení. Radši zvažte připlatit si za prodloužený Buzz, který konečně nabízí vnitřní variabilitu, kterou si spojujeme s MPV. A prostor navíc se vždycky hodí…
Základní Volkswagen ID. Buzz ve výbavě Pure (která už má tepelné čerpadlo, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu a 13" infotainment) s dojezdem 330 km (baterie 59 kWh) a výkonem 170 k pořídíte za 1 149 900 Kč. Lepší je ale přihodit 100 tisíc za verzi Pro s dojezdem 457 km (baterie 79 kWh) a výkonem 286 k, dalších 51 tisíc dáte za prodlouženou verzi Long. Výkonný Buzz GTX začíná na 1,8 milionech.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 210 kW (286 k) |
Točivý moment | 560 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | zadních kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 662 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,9 s |
Maximální rychlost | 160 km/h |
Dojezd | 487 km |
Kapacita baterie | 86 kWh (využitelná) |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 200 kW |
Kola a pneumatiky | vpředu 235/50 R20, vzadu 265/45 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 962/1 985/1 907 mm |
Rozvor | 3 239 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 306 / 2 469 l |