Hlavní obsah

Rodinný sympaťák od Volkswagenu konečně dostal to, co mu nejvíc chybělo. A ještě něco navíc

Foto: Lukáš Kukla / Garáž.cz
4:21
4:21

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Volkswagen uvádí na trh vylepšenou verzi modelu ID. Buzz, jednoho z mála elektrických rodinných MPV na trhu. Na co se můžete těšit?

Článek

Tak jsme se dočkali! Elektrický sympaťák od Volkswagenu konečně přijíždí ve variantě, která řeší jeho slabší stránky a přidává mu možnosti navíc. Tak se pojďme detailně podívat, co je nového…

1. Více prostoru a variability

Volkswagen ID. Buzz je nově dostupný ve verzi s prodlouženým rozvorem – konkrétně o 25 cm, o které se natáhla i celková délka. Díky tomu se do elektrické reinkarnace busíku konečně vejde třetí řada sedadel, na kterou se docela pohodlně vejde i dospělák a je snáz přístupná posuvnými dveřmi protaženými o 20 cm. Prodloužená verze je k dispozici v šesti-, nebo sedmimístném uspořádání (ale klidně můžete mít i pětimístnou s obřím kufrem), sedačky v druhé řadě jsou nejen sklopné, ale konečně také posuvné (i když stále ne snadno vyjmutelné), což omezovalo variabilitu krátkého busíku. Teď už by ani početnější rodiny nebo prostorově náročné dobrodruhy nemělo vůbec nic limitovat.

ID. BuzzID. Buzz Long
Délka4 712 mm4 962 mm
Šířka1 985 mm1 985 mm
Výška1 907 mm1 907 mm
Rozvor2 989 mm3 239 mm
Objem zavazadlového prostoru1 121 l306 / 2 469 l
Foto: Lukáš Kukla / Garáž.cz

Dlouhý Buzz má prodloužený rozvor pro větší vnitřní prostor i protažené zadní dveře, aby se snáz nastupovalo.

2. Větší baterie a delší dojezd

Zvlášť, když busík můžete mít s větší baterií. Do podlahy protažené prodlouženým rozvorem se totiž vejde zvětšený balík o (využitelné) kapacitě 86 kWh, který protáhl dojezd až na 487 kilometrů. Nabíjet lze zvýšeným výkonem až 200 kW, takže její dobíjení vás ani na cestách moc nezdrží (efektivní nabíjení 10 – 80 % trvá jen 25 minut). Polepšila si však i krátká verze, jejíž nový bateriový balík je o 2 kW větší (79 místo 77 kWh) a nabíjet lze výkonem až 185 kW. Na tu nyní dojedete až 457 km.

Foto: Lukáš Kukla / Garáž.cz

Delší rozvor umožnil instalaci větší baterie, díky tomu Buzz ujede na jedno nabití skoro pět stovek kilometrů.

Dojezd a nabíjení

Pokud nebudete brázdit dálnice a zůstanete spíš ve městě a na okreskách v jeho okolí, můžete s modernizovaným Buzzem snadno jezdit za 18 – 20 kWh/100 km (nižší hodnota platí pro standardní long, druhá pro GTX long). Na dálnicích (nebo při ostřejším tempu) počítejte se spotřebou kolem 25 kWh/100 km, ale to vám vykompenzuje velmi rychlé DC nabíjení 185 kW pro krátkou verzi a 200 kW pro prodlouženou.

Foto: Volkswagen

Buzz umí nabíjet překvapivě vysokým výkonem na 400V architekturu.

3. Více výkonu

Spolu s novými bateriemi získají obě varianty busíku nový elektromotor – ten zadní kola roztáčí výkonem 286 k a 560 Nm místo původních 204 k a 350 Nm, čas na stovku se díky tomu zkrátil o dvě sekundy a maximálka se zvýšila ze 140 km/h na 160 km/h. A za volantem si většího potenciálu vážně všimnete, Buzz teď působí o poznání živěji a akceleruje dychtivěji. Dokonce i když ho naložíte.

Na vrcholu pak stojí lehce okořeněná verze ID. Buzz GTX (dostupné pro krátkou i dlouhou verzi) se čtyřkolkou 4Motion (díky dvěma elektromotorům) s výkonem 340 koní, která zvládne stovku za svižných 6,1 sekundy (krátká verze), resp. 6,5 sekundy (long). Výkon a trakci navíc si určitě užijete, Buzz GTX je příjemně svižné auto, i když zrovna nezávodíte.

A vlastně bude lepší, když se ani nebudete snažit závodit, protože Buzz k tomu není dělaný a vyšším výkonem ho spíš jen snáz dostanete do úzkých – zvlášť na příčných nerovnostech, které kombinace dlouhého rozvoru, tužšího podvozku (který si musí poradit se 2,5 tunami) a 21palcových kol na nízkoprofilových šlupkách moc nemusí.

Nejlepší verzí tak zůstává ta prostřední, která výkonově úplně stačí. Ta je teď navíc s vyšším výkonem a větší baterií ještě použitelnější a příjemnější na řízení. Radši zvažte připlatit si za prodloužený Buzz, který konečně nabízí vnitřní variabilitu, kterou si spojujeme s MPV. A prostor navíc se vždycky hodí…

Základní Volkswagen ID. Buzz ve výbavě Pure (která už má tepelné čerpadlo, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu a 13" infotainment) s dojezdem 330 km (baterie 59 kWh) a výkonem 170 k pořídíte za 1 149 900 Kč. Lepší je ale přihodit 100 tisíc za verzi Pro s dojezdem 457 km (baterie 79 kWh) a výkonem 286 k, dalších 51 tisíc dáte za prodlouženou verzi Long. Výkonný Buzz GTX začíná na 1,8 milionech.

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon210 kW (286 k)
Točivý moment560 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonzadních kol
Pohotovostní hmotnost2 662 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,9 s
Maximální rychlost160 km/h
Dojezd487 km
Kapacita baterie86 kWh (využitelná)
NabíjeníAC 11 kW, DC 200 kW
Kola a pneumatikyvpředu 235/50 R20, vzadu 265/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 962/1 985/1 907 mm
Rozvor3 239 mm
Objem zavazadlového prostoru306 / 2 469 l
Načítám