Článek
Takhle vypadá budoucnost Volkswagenu. Líbí? Jde o to, že koncept ID. Cross je nejen předskokanem produkčního modelu, ale zároveň ukazuje, jak budou vypadat i ostatní modely VW v budoucnu. Jde totiž o první auto navržené ve stylu „Pure Positive“ – nové Volkswageny tak budou „čistě pozitivní“. To v překladu z marketing-štiny znamená, že jejich tvary budou přehledné a snadno srozumitelné (ostatně jako u každého VW) a optimisticky laděné, aby byla radost na ně koukat. Takže žádná nabubřelost nebo agresivita, jak se u některých značek stává zvykem.

Má normální zpětná zrcátka, má taky stěrače, naopak postrádá kudrlinky typické pro koncepty. Ano, tohle je prakticky hotové auto. Mimochodem, ta kola mají průměr 21"!
Koncept ID. Cross je toho jasným důkazem – jednoduché linie, čisté plochy, decentní detaily. I když má trochu zamračený pohled, vypadá ID. Cross jako sympaťák, co se rád a ochotně postará o vaši rodinku. Při délce 4,16 metru by totiž měl uvnitř nabídnout dost prostoru a pohodlí čtyřem cestovatelům (rozvor 2,6 metru je shodný s větším T-Rocem) a 450litrový kufr (plus dalších 25 litrů pod přední kapotou třeba pro nabíjecí kabely) pro jejich zavazadla. A taky s vámi rád vyrazí za každým dobrodružstvím, proto jeho tažné zařízení unese až 75 kg (dost na dvě elektrokola) a utáhnete s ním až 1,2 tuny.

Vzrůstem je sice kompaktní, prostoru by však měl nabídnout jako auto o třídu větší.
Každou cestu si zaručeně užijete, protože jeho kabina připomíná zenový obývák, prosvětlenou, příjemnou látkou čalouněnou oázu klidu a pohodlí, kam za vámi nemůžou shon a starosti venkovního světa. Pro relax na cestách tu dokonce máte aroma difuzér, a dokonce i malou zahrádku v loketní opěrce. Přední sedačky jdou dokonce sklopit do horizontální polohy, abyste si po delší cestě mohli na chvilku odpočinout.

Látkové čalounění je vyrobené z příze buklé - měkké, nadýchané a luxusně texturované ve světlém odstínu béžové Vanilla Chai.
No, dobře, tyhle prvky se do produkce asi nedostanou, ale jinak vypadá interiér konceptu ID. Cross dost realisticky – oválný volant má normální tlačítka, za ním je volič převodovky a sdružená páčka, před řidičem je 11palcový informační panel a uprostřed 13palcový dotykový infotainment s pásem tlačítek ulehčujících ovládání některých základních funkcí, uprostřed polička na dva telefony s indukčním nabíjením… To vše ukazuje, že je tento koncept nemá k produkčnímu autu vůbec daleko.

Stejně jako design exteriéru, taky interiér působí skoro produkčním dojmem.
Pryč s čísly!
Kromě designového směru prorokuje ID. Cross budoucnost ještě v jednom důležitém směru – VW totiž u svých elektrických modelů dá místo čísel přednost normálním jménům, jak jsme zvyklí u běžných modelů. V souvislosti s tím se z konceptu ID.2all stane produkční ID. Polo, v další vlně bychom se měli dočkat taky ID. Golfu a… dál se uvidí.

ID. Cross udává směr a ID. Polo ho bude brzy následovat.
O sériové verzi nám toho ale ve VW moc neřekli – jen to, že bude postavené na základě MEB platformy, přední kola bude roztáčet elektromotor s výkonem až 211 koní a dojezd na jedno nabití má být až 420 km. My už díky šéfovi Škodovky taky víme, že energii bude čerpat z baterie s chemií LFP a kapacitou 38 nebo 56 kWh (menší by měla umožnit dojezd kolem 300 km), ID. Cross bude totiž technicky velmi spřízněný s chystanou Škodou Epiq a právě představenou Cuprou Tindaya.
Na další informace si ale budeme muset ještě pár měsíců počkat, než se ID. Cross představí ve finální podobě. Jisté ale je, že by to mělo být opravdu pohledné a příjemné auto, které by se po svém příchodu na trh v roce 2027 (ještě před ním dorazí ID. Polo s cenou od 25 tisíc eur, cca 600 tisíc korun) a při zachované cenovce kolem 27 tisíc eur (cca 650 tisíc korun) mohlo stát elektrickým bestsellerem VW.