Hlavní obsah

Nejhezčí nový Volkswagen? S novým T-Rocem si dali tolik práce, že si ho zamilujete i vy

Foto: Volkswagen

První generace T-Rocu se prodalo přes 2 miliony kusů. Pro Volkswagen tak bylo velkou výzvou, jak na tenhle veleúspěšný model navázat. A protože jsme ho už viděli naživo, vám můžeme potvrdit, že se jim to podařilo!

Článek

Ta odvaha! Tradičně usedlý Volkswagen představuje nový T-Roc v nepřehlédnutelném žlutém laku. Ale má to svůj smysl, tahle horká novinka je totiž odvážná a cool. Pracoval na ní tým mladých lidí a evidentně to dělali s láskou (po autě je navíc skrytých pár milých easter eggů), takže si myslíme, že si ho zamilujete i vy.

Foto: Volkswagen

Tenhle žlutý lak se jmenuje Canary Yellow, ale spíš než svítivou kanárkovou připomíná tmavší horčičný odstín. A T-Rocu moc, moc sluší!

Už první T-Roc přinesl do klidných vod ustálené modelové řady svěží crossoverový vítr, druhá generace v tom úspěšně pokračuje. Má nádherně uhlazenou příď s širokým grilem a světly až v rozích karoserie (na přání s Matrix LED technikou), jemně svalnaté boky a elegantní záď s nádechem stylu SUV-kupé, k tomu LED světelné pruhy s podsvětlenými logy vpředu i vzadu, takže v davu vážně vynikne, aniž by se vyloženě snažil na sebe strhávat pozornost. Prostě klasicky pěkné auto.

Nový T-RocPředchozí T-RocRozdíl
Délka4 373 mm4 244 mm+129 mm
Šířka1 828 mm1 819 mm+9 mm
Výška1 562 mm1 559 mm+3 mm
Rozvor2 631 mm2 590 mm+41 mm
Objem kufru465 l445 l+20 l
Foto: Volkswagen

Nový T-Roc oproti předchůdci mírně povyrost (délka a rozvor), takže nabídne o trochu víc místa posádce i jejím zavazadlům. Designéři také hodně zamakali na aerodynamice, která je o 10 % lepší než u předchůdce – koeficient odporu má hodnotu 0,29.

Interiér je oproti neokoukanému exteriéru trochu předvídatelnější, ale dobře vybavený, pěkně zpracovaný s kvalitními materiály a řadou povedených detailů k tomu. V centru všeho dění je dvojice displejů přístrojového panelu (s úhlopříčkou 10 palců) a infotainmentu (10,4 palce v základu, 12,9 palce pro vyšší výbavy) nejnovější generace (který má obrovskou nabídku funkcí, je perfektně přehledný a široce customizovatelný), palubní deska je potažená látkou, dveřní panely s opěrkami loktů jsou zase čalouněné kůží s perforovanými pruhy pro ambientní osvětlení s 30 volitelnými barvami.

Foto: Volkswagen

Kabina je prostornější a praktičtější, vybavenější a také lépe zpracovaná, je to tak daleko příjemnější místo k životu. Kolik lásky jí její tvůrci věnovali, to poznáte i podle drobných detailů – třeba panáčků v „plaveckých drahách“ plochy indukčního nabíjení telefonu a pár dalších (ať vám nekazíme radost z hledání).

Řídí a zaparkuje za vás

T-Roc přijíždí s pokročilejší verzí asistenčních a bezpečnostních systémů, které dokážou včas odhalit blížící se nebezpečí a zabránit nehodě (nebo alespoň zmírnit její následky) automatickým brzděním, řídit auto na dálnicích a hlavních tazích, a dokonce i měnit jízdní pruhy. Také kontroluje vaši bdělost a v případě problému (spánek, srdeční příhoda atd.) umí bezpečně sjet ke krajnici a zavolat pomoc. A T-Roc rovněž sám zaparkuje (a vyparkuje), stačí mu vybrat parkovací místo (ani v tu chvíli nemusíte sedět v autě, zvládne to na dálku přes mobilní aplikaci), případně ho můžete naučit parkovací manévr na vaše parkovací místo (zapamatuje si 50 m jízdy, případně 30 m na vyparkování).

To byl jeden z klíčových požadavků majitelů minulého T-Rocu – méně plastovosti a vyšší kvalita. A tu dostali spolu s výrazně lepší výbavou z vyšších modelů: multifunkční otočný ovladač z Tiguanu, průhledový displej promítaný na čelní okno, masážní přední sedačky, audio Harman Kardon, 360° kamerový systém nebo třeba výkonnější indukční nabíjení s odvětráváním. Poslední jmenovaná úprava zabrala centrální místo na středové konzole, které uvolnila páka manuálu. Ta v T-Rocu už vůbec není.

Foto: Volkswagen

Z většího Tiguanu a Passatu je kromě infotainmentu a přístrojového štítu převzatý třeba i multifunkční otočný ovladač. Berte to jako ukázku toho, jak kvalita kabiny T-Rocu poskočila nahoru.

Správně, v moderním stylu je T-Roc už jen s dvouspojkovým automatem DSG s voličem vpravo pod volantem. Z nabídky také zmizely diesely, takže motorovou paletu tvoří dvě výkonové verze známé přeplňované benzinové patnáctistovky: 85 kW (115 k) / 220 Nm a 110 kW (150 k) / 250 Nm. Obě jsou vybavené systémem vypínání dvojice válců při nízké zátěži, turbodmychadlem s variabilními lopatkami a 48V mild-hybridním systémem, který pomáhá šetřit palivo zhasínáním motoru nejen na semaforech, ale i při jízdě.

Foto: Volkswagen

O hybridním T-Rocu toho zatím moc nevíme. Má však kombinovat výhody hladkého a tichého elektrického pohonu s „neomezeným“ dojezdem spalováku.

V průběhu příštího roku se dočkáme nejen mild-hybridního benzinového dvoulitru (150 kW / 204 k) kombinovaného s pohonem všech čtyř kol (ještě později pak dorazí ostrý T-Roc R), ale především dvojice full-hybridů (nabíjených pouze jízdou, obejdou se tak bez zásuvky) se systémovým výkonem 100 kW (136 k) a 125 kW (170 k). Kromě toho, že jejich HEV má kombinovat výhody elektromobilu ve městě a spalováku mimo město a že slibuje snížení spotřeby o 15 %, nám nikdo z VW nechtěl prozradit víc. Musíme si prý ještě počkat…

Počkáme si i na samotný T-Roc, ale zase ne moc dlouho – knihy objednávek se otevírají v září a první auta mají dorazit k českým zákazníkům na přelomu roku. První dojmy za volantem však pro vás budeme mít již na konci listopadu, kdy bychom už mohli znát také české ceny. Takže se máte nač těšit!

Načítám