Článek
Taigo si na nedostatek lásky nemůže stěžovat. Ročně se ho po světě prodá vysoko přes sto tisíc kusů a u nás dvojnásobný počet než konvenčního T-Crossu, z nějž elegantnější Taigo se splývavou zádí vychází. Znovu se ukazuje, že když postavíte pohledné auto, lidi na něj budou stát fronty.
Taigo ale naštěstí není jen pěkné, je taky povedené. Jak jsem už zmínil, vychází z T-Crossu (oproti němu má Taigo hezčí zadek s o 15 litrů menší kufrem), který víceméně vychází z Pola. Což poměrně jasně definuje vnitřní rozměry interiéru, jenž pohodlně pojme dvojici dospěláků a dvě děti k tomu, na zadní sedadla se další dospěláci vmáčknou spíš horko těžko (což je v téhle třídě standard).

Taigo je za fešáka, to však vůbec neznamená, že by bylo nepraktické.
Za volantem Taiga si snadno uděláte pohodlí a díky vyššímu posezu je snazší nasedání i vysedání, taky máte lepší přehled na silnici – přesně proto si lidé crossovery a SUV kupují. Před vámi je 8palcový přístrojový panel s přehledným zobrazením, hned vedle 8palcový dotykový infotainment, v němž se hned zorientujete. Umí bezdrátové zrcadlení telefonu a další online funkce, přitom má pro zjednodušení ovládání dedikovaná digitální tlačítka menu po okrajích a otočné ovladače, taky je tu samostatný panel klimatizace, volant má klasická tlačítka a ne haptické nesmysly, dokonce i ručka je čistě manuální. Prostě moderní auto klasického střihu, s nímž si hned sednete i bez dlouhého sžívání.

Vnitřní prostor odpovídá Polu, máte však výhodu vyššího posezu. Kabina je na malé auto velmi slušně vybavená, nebude vám tu nic chybět.
A to platí i pro jízdu, která je… Normální. Taigo normálně zatáčí a normálně brzdí, snad jen podvozek by na české silnice mohl být o chlup měkčí – což jde ale vyřešit volbou o palec menších kol (výbava Love má v základu 18palcová, jiné výbavy však nabízejí i 17palcová, úplný základ má 16palcová ocelová kola).

V infotainmentu se rychle zorientujete, navíc jsou tu dedikovaná tlačítka menu a otočné ovladače, nechybí ani fyzický panel klimatizace. Ergonomicky povedená kombinace moderny a klasiky.
Normálně působí i osvědčená kombinace přeplňované čtyřválcové patnáctistovky (další variantou pro výbavu Love je 115koňový litrový tříválec s turbem) a dvouspojkového automatu DSG se sedmi rychlostmi (ten je pro Love standardem) – jízda je hladká a tichá. A poněkud vlažná. Když od motoru chcete jeho 150 koní, musíte ho plynem trochu přesvědčovat (pak umí docela pelášit), jinak se mu spěchat moc nechce. Celé pohonné ústrojí vás svou náturou svádí spíš k pohodové jízdě, kdy se vám odmění příjemnou kombinovanou spotřebou pod šest litrů.
VW Taigo prostě není žádné nářadí pro amatérské sportovní nadšence, ale jen pohodový dopravní prostředek pro klidnější řidiče. Vyniká praktičností, uživatelskou přívětivostí, pohodlnou jízdou a nenáročným provozem. To se trefuje do vkusu většiny běžných uživatelů. Navíc u toho skvěle vypadá, takže se do něj možná zamilujete hned na první pohled.
Zvlášť, když ho teď pořídíte za rozumný peníz. V případě akční výbavy Love, která kromě nezbytností obsahuje také řadu příjemných vychytávek (Matrix LED světlomety, adaptivní tempomat s udržováním jízdy v pruhu, multifunkční volant s pádly řazení, komfortně sportovní sedadla s vyhříváním, infotainment s navigací, bezklíčový přístup a mnoho dalšího), zaplatíte 549 900 Kč za tříválec a 589 900 Kč za čtyřválec. Ale pospěšte si, u dealerů už zbývá posledních pár desítek kusů. Pokud to nestihnete, nevěšte hlavu, ceník Volkswagenu Taigo je docela přívětivý, takže si i tak určitě vyberete.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový zážehový čtyřválec, turbodmychadlo |
Zdvihový objem | 1 498 cm³ |
Výkon | 110 kW (150 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 250 Nm při 1 500 ot./min. |
Převodovka | automatická, 7 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 304 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 8,3 s |
Maximální rychlost | 212 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 40 l |
Kola a pneumatiky | 215/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 269/1 757/1 499 mm |
Rozvor | 2 554 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 440 l |