Hlavní obsah

Nenápadný prodejní hit Volkswagenu prošel omlazením. Novinky září na první pohled, zbavil se i největší slabiny

Foto: Volkswagen

T-Cross prokoukl, vzhledem se chce přiblížit vlajkovému Touaregu.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do záře reflektorů se dostávají spíše jeho sourozenci, přesto si VW T-Cross dokázal za pouhé čtyři roky vydobýt slušnou pozici nejen mezi malými crossovery. Prodejně se mu daří i u nás, což by měl v dalších letech podpořit rozsáhlý facelift.

Článek

Nejmenší vůz Volkswagenu v kategorii SUV se představil na podzim roku 2018 a speciální byla už samotná premiéra. Slavnostní debut se totiž uskutečnil naráz v nizozemském Amsterdamu, čínské Šanghaji a brazilském Sao Paulu. Má to svůj důvod, T-Cross je globálním modelem, který mimoevropští zákazníci znají pod názvy Tacqua nebo Taigun.

A byť vám to vedle všech golfů, passatů a tiguanů nemusí připadat, ve Wolfsburgu dělá tento prcek samou radost. Je to totiž jeden z nejprodávanějších modelů značky vůbec. Za čtyři roky se prodalo na 1,2 milionu kusů a ač jej vznikne průměrně 300 000 ks ročně, kvóta na celý rok 2023 je beznadějně vyprodaná. Nebavíme se jen o globálním trendu, vždyť i v Česku se T-Cross loni usadil na pozici druhého nejžádanějšího SUV značky. Nepřekvapivě za Tiguanem.

Svítí jen diodami

Modernizace T-Crossu je patrná na první pohled. Kromě přepracovaného nárazníku jsou nové světlomety pro všechny výbavové stupně. U těch nejnižších střídají diody dosluhující halogeny, ve vyšších pak tvůrci vsadili na Matrix LED světlomety pečlivě vykrývající protijedoucí vozidla.

Chybět pochopitelně nesmí svítící linka spojující hlavní světlomety vpředu, ale i svítilny vzadu. Také tam došlo k úpravě světelného podpisu a Volkswagen říká, že byste v něm měli rozpoznat příslušnost ke značce i se zakrytým logem. Novinkou je rovněž ochrana spodní části karoserie v šedé barvě, inovovaný design šestnácti- a sedmnáctipalcových kol a tažné zařízení, jehož svislé zatížení se zvedlo z původních 55 na 75 kilogramů.

Foto: Volkswagen

Polepšení „na kouli“ mj. znamená, že auto zvládne převézt i robustnější elektrokola.

Bolístka odstraněna

K velkým úpravám došlo v kabině. T-Cross si od samotného počátku vysloužil kritiku především za tvrdé a nevzhledné plasty uvnitř. Volkswagen měl na tomto nedostatku zapracovat a napříč kabinou rozšířil měkčené a na dotyk příjemnější materiály.

Ruku v ruce s tím přichází i multimediální novinky. Digitální přístrojový štít v kapličce je standardem pro všechny výbavové stupně. Stejně tak multifunkční volant, který si ale ponechává tradiční tlačítka namísto titěrných a citlivých dotykových ploch, jež známe z větších volkswagenů. Infotainment s centrální obrazovkou uprostřed má v závislosti na výbavě osm nebo deset palců a běží na moderním systému poslední generace. Tažení za minimalistickou kabinou se podepsalo na nastavování teploty. To stále probíhá skrz samostatný panel pod hlavní obrazovkou, intuitivní otočné ovladače však střídají méně praktické dotykové plochy.

Foto: Volkswagen

Kabina láká hlavně na hodnotnější materiály a bohatou standardní výbavu. Všimněte si absence otočných ovladačů teploty.

Pořád praktický

Jako jeden z mála malých crossoverů nabízí T-Cross i mimořádnou praktičnost a variabilitu. Zadní lavice je posuvná v rozsahu čtrnácti centimetrů, čímž lze navýšit objem zavazadlového prostoru z 385 na 455 litrů. Sklopením lavice (v poměru 60 : 40) dostanete až 1281 litrů místa a díky nastavitelné podlaze zavazadelníku můžete vytvořit ideálně rovnou ložnou plochu. Zcela sklopit lze i přední sedadlo spolujezdce, čímž vznikne prostor pro převoz takřka 2,4 metru dlouhých předmětů.

Nezapomnělo se ani na plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Už předchozí T-Cross si za armádu pomocníků vysloužil pětihvězdičkové hodnocení v testech EuroNCAP, přičemž získal dokonce vyšší než potřebný počet bodů. Novinkou po faceliftu je třeba na přání dodávaný Travel Assist 3, který umí zpříjemnit dlouhé cesty akcelerací a brzděním svépomocí, stejně tak může asistovat při průjezdu zatáčkami či kruhovými objezdy. Vozy se samočinnou převodovkou dokážou v zácpě dokonce zcela zastavit a znovu se rozjet.

Motorový standard

Kdo se v aktuální nabídce Volkswagenu alespoň zběžně orientuje, toho skladba pohonných jednotek nemá čím překvapit. Vůz posazený na modulární platformě „malých“ aut MQB A0 dostává výhradně benzinové motory. Základ představuje tříválec 1.0 TSI s výkonem 70 kW, který se dodává pouze s pětistupňovou manuální převodovkou.

Alternativu představuje silnější litr s 85 kilowatty s šestistupňovou manuální, případně sedmistupňovou automatickou převodovkou. Pro náročnější zákazníky je připravena jednotka 1.5 TSI se 110 kW, u které už je spřažení s dvouspojkou DSG povinností. Ve všech případech jsou roztáčena přední kola, turbodiesel či elektrifikovanou alternativu byste v nabídce hledali marně.

Protože je VW T-Cross pro příští rok zcela vyprodaný, vozy objednané na základě současného konfigurátoru dostanou zákazníci již v omlazeném balení. Ten nový bude spuštěn na podzim letošního roku (kdy se dozvíme také oficiální české ceny) a první vozy dorazí k zájemcům počátkem roku 2024.

Reklama

Načítám