Hlavní obsah

To tu dlouho nebylo! Na nový Jeep vám stačí necelý půlmilion, terénu se ale raději vyhýbejte obloukem

Foto: Jeep

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Auto s odznáčky Jeepu a cenou od 499 900 Kč, navíc ve slušné standardní výbavě? Dnes takový vůz skutečně můžete pořídit, překousnete-li vícero kompromisů.

Článek

Značka Jeep patří mezi ikony off-roadového segmentu, však také za poslední roky vyprodukovala nespočet dobrodruhů. Jenže automobilový svět se mění a k uživení značky jsou potřeba i všednější vozy, které vzniknou z rozumu a naplní pokladničku automobilky. Tak nějak přišel na svět i Jeep Avenger.

Avenger se dlouhé měsíce profiloval jako první elektromobil společnosti. To je sice pravda, ale značka jako kdyby se styděla říct, že jej časem bude nabízet i se spalovacími motory. To potvrdila až nedávno, dlouho poté, co si od porotců COTY překvapivě vysloužila titul Evropského auta roku.

Proč překvapivě? Ne že by to snad bylo špatné vozidlo, v našlapané konkurenci ale většina favorizovala jiná esa než maličký elektrický Jeep se všední technikou Stellantisu, již dávno nabízí třeba Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. Ale zpátky k oněm spalovákům, s nimiž začíná být nabídka o poznání zajímavější.

Foto: Jeep

Navzdory dobrodružnému vzhledu je Avengeru nejlépe ve městě.

Obzvlášť s aktuální únorovou akcí. Ceník Avengeru dnes totiž startuje na částce 499 900 Kč. Upřímně nepamatujeme, kdy naposledy byste za takové peníze nový Jeep sehnali. Má to ale logicky několik háčků. Předně Avenger nedisponuje pohonem všech kol (nenechte se zmást výbavou Selec-Terrain, to je jen volič jízdních režimů), navzdory slušné světlé výšce tak bude jeho maximem nanejvýš lesní cesta vedoucí k vaší víkendové chaloupce.

Za druhé, ani po motorové stránce nejde o žádný zázrak. Pod kapotou pracuje tříválcová dvanáctistovka s výkonem 100 koní (také známe z peugeotů, citroënů a spol.) spojená s šestistupňovým manuálem. Automat je k dispozici až pro elektrifikovanou verzi 1.2 Turbo e-Hybrid (fakticky „jen“ mild-hybrid), jenže to už jsme na částce 569 900 Kč.

Foto: Jeep

Interiér umí hrát barvičkami, v nejvyšší výbavě nechybí ambientní osvětlení.

Naopak základní výbava Longitude je už vcelku bohatá. Auto obouvá šestnáctipalcová kola z lehkých slitin a kromě zmíněného voliče jízdních režimů dále disponuje zadními parkovacími senzory, tempomatem, LED světlomety, digitálním přístrojovým štítem či desetipalcovou obrazovkou multimediálního systému.

Pokud přihodíte padesát tisíc, můžete mít vyšší výbavu Altitude. Ta má sedmnáctky a tempomat je adaptivní, navíc umí automatickou klimatizaci, větší digitální štít či volant potažený kůží. Nejvyšší výbava Summit startuje na částce 669 900 Kč (k dispozici výhradně s automatem) a má osmnáctipalcová kola, parkovací senzory ze všech stran, zatmavená zadní okna, ambientní osvětlení interiéru či asistenta pro jízdu v dopravní zácpě.

Že vám takové auto ve finále nedává smysl? Ale kdeže. Avenger by naopak mohl oslovit širší spektrum lidí – od mladých bezdětných párů až po starší motoristy. A když by někdo z tradičních zákazníků hledal ke svému Grand Cherokee menší auto do rodiny, Jeep má konečně řešení. Buď se spalovákem, nebo v čistě elektrické verzi. Ta ale navzdory slevám pořád stojí skoro devět set tisíc.

Reklama

Načítám