Hlavní obsah

Tesla Model 3 má po modernizaci. Dostala několik důležitých novinek, velký displej mají už i cestující vzadu

Foto: Tesla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tesla Model 3 má po modernizaci. Omlazené provedení amerického elektromobilu nabídne upravený design, přepracovaný interiér nebo nové prvky výbavy.

Článek

Možná vám to ani nepřijde, ale první Tesla Model 3 sjela z montážní linky už před šesti lety. Od té doby americká automobilka vyrobila více než dva miliony exemplářů.

Modernizovaný Model 3 poznáte na první pohled zejména podle nových předních a zadních světel, upravena ovšem byla také karoserie - její tvar byl optimalizován s ohledem na efektivnější aerodynamiku a lepší odhlučnění interiéru. Tesla dále do nabídky zařadila dva nové odstíny laku, červenou Ultra Red a tmavě šedou Stealth Grey, a přepracované disky kol s vylepšenou aerodynamikou.

V souvislosti s interiérem automobilka vyzdvihuje použití prémiových materiálů, vylepšenou konektivitu, nové bezpečnostní prvky pro ochranu proti bočnímu nárazu a několik nových prvků výbavy. Mezi novinkami najdeme přizpůsobitelné ambientní osvětlení, odvětrávaná přední sedadla a vyhřívaná sedadla v celém voze, která jsou plně integrována do automatického ovládání klimatizace, či nový audiosystém.

Tesla si ho vyvinula sama a nabízí dvě verze - pro Model 3 s pohonem zadních kol má 9 reproduktorů, 1 subwoofer a 1 zesilovač, v provedení Long Range pak 17 reproduktorů, 2 subwoofery a 2 zesilovače. Audiosystém podporuje služby Spotify, Apple Music a Tidal.

Automobilka dále přepracovala středovou konzolu poskytující úložný prostor a dvě bezdrátové nabíječky telefonu. Jeden přední a dva zadní nabíjecí porty USB-C, každý s příkonem až 65 W, umožňují nabíjet notebooky a další zařízení. Středový displej s 15,4palcovou úhlopříčkou dostal tenčí rámečky.

Zajímavou novinku představuje zadní 8palcový dotykový displej s integrovaným ovládáním klimatizace, ventilace a multimediálního systému pro cestující na zadních sedadlech.

Došlo také k úpravě ovládání. Dosavadní páčky byly nahrazeny ovládacími prvky na volantu, jako jsou haptické přepínače a fyzická tlačítka. Samočinné řazení automaticky zvolí směr pro zahájení jízdy stejně, jako je tomu u nejnovějších vozů Model S a Model X.

Zájemci si omlazený Model 3 mohou už objednávat přes český web automobilky, první vozy by měly dorazit koncem října. K dispozici jsou dvě provedení - základní verze s jedním elektromotorem a pohonem zadních kol a varianta Long Range se dvěma elektromotory a čtyřkolkou.

Tesla neuvádí jejich výkon, nezmiňuje ani kapacitu baterie, tvrdí však, že základní Model 3 akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy, zvládá až 170kW dobíjení a na jedno nabití dá až 513 kilometrů. Výkonnější Long Range zrychlí z nuly na sto za 4,4 sekundy, umí 250kW nabíjení a ujede prý až 629 km. Obě provedení se rozjedou na maximálně 201 km/h.

Model 3 s pohonem zadních kol stojí 1 053 990 Kč, verze Long Range startuje na 1 253 990 Kč.

Načítám