Hlavní obsah

Spekulace kolem případného přesunutí výroby Škody Enyaq u konce, rozhodnutí padlo

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výroba elektrických vozů Škoda Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi. Rozhodla o tom dozorčí rada koncernu Volkswagen, do kterého Škoda Auto patří. Zaměstnance Škody o tom ve společném prohlášení informoval předseda představenstva Škody Klaus Zellmer a šéf odborů Jaroslav Povšík.

Článek

V létě odbory spekulovaly o tom, že by se Enyaq mohl vyrábět jinde, například v Německu. Ještě letos Škoda rozšíří kapacitu výroby bateriových systémů tak, aby vyhověla rostoucímu zájmu o elektrické modely na všech trzích, uvádí prohlášení.

Dnešní potvrzení, že výroba plně elektrických vozů rodiny Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je podle Zellmera důležité rozhodnutí pro rozvoj celé společnosti Škoda Auto a je současně zcela v souladu s dlouhodobou strategií Next Level Škoda Strategy 2030 a cíli v oblasti udržitelnosti. Základem je pokročilá elektrifikace modelového portfolia a uvedení šesti nových elektromobilů, mezi nimiž hraje zásadní roli příští generace modelové řady Enyaq na modernizované platformě.

„Zachování výroby elektrických vozidel v České republice je skvělou zprávou i pro místní průmysl a hospodářství celé země. Vedle elektromobilů se v Mladé Boleslavi vyrábějí rovněž bateriové systémy pro plně elektrické modely Škoda i vozy dalších značek koncernu Volkswagen. Neustále také vzděláváme naše zaměstnance a zajišťujeme tak budoucí konkurenceschopnost. K dnešnímu dni už bylo proškoleno přes 24 000 zaměstnanců tak, abychom je připravili na požadavky elektromobility a zároveň zajistili pracovní místa v našich závodech,“ uvedl Zellmer.

Odbory považují rozhodnutí dozorčí rady koncernu za projev důvěry ve strategii automobilky i ve schopnosti a vysoké nasazení zaměstnanců. „Zároveň jde o významný signál do budoucna, že v českých závodech bude zabezpečena výroba automobilů na obou platformách, se spalovacími motory i s elektrickým pohonem, což znamená také zajištění zaměstnanosti,“ uvedl předseda podnikové rady odborů Kovo Jaroslav Povšík.

Hlavní závod v Mladé Boleslavi prošel v roce 2020 velkou modernizací, která mu díky investici 32 milionů eur jako prvnímu provozu v koncernu Volkswagen zajistila paralelní výrobu vozů se spalovacími motory na platformě MQB a elektromobilů na platformě MEB.

Reklama

Načítám