Hlavní obsah

Slavné vládní Tatry, Dacia a její nová image i příčiny vybíjení akumulátoru v zimě – Týden v Garáži

Foto: Tatra

Letošní rok se rychle blíží ke svému konci, už za týden nás čeká Štědrý den a my vám už tradičně přinášíme naše shrnutí toho nejzajímavějšího a nejdůležitějšího z aktualit právě končícího týdne. Věnovali jsme se slavným vládním Tatrám, v zimním chladu se vybíjejícím autobateriím, nové image populární Dacie i prvním jízdním dojmům s novým Volkswagenem Amarok.

Článek

Legendární Tatra 603 je jedním z nejvýznamnějších automobilových symbolů minulých ér v Československu. Majestátní luxusní limuzína, tehdy využívaná československou vládou, politiky i vysoce postavenými osobnostmi, u normálních občanů vzbuzovala obdiv i nejistotu a strach. U automobilových nadšenců je dnes zase oblíbená pro svou unikátní koncepci s vzadu uloženým vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem i příběh, jak se vůbec objevila na světle světa.

V našem novém seriálu o Století českého automobilu, vyprávějícím o nejslavnějších československých a později i českých autech, jsme ji vybrali největším hitem padesátých let. Aerodynamická Tatra tehdy učarovala i jednomu z našich vůbec nejslavnějších filmových a divadelních herců Janu Werichovi. O nelehkém vývoji a technických a historických zajímavostech československé automobilové chlouby si můžete přečíst v našem článku od Tomáše Hyana.

Foto: Tomáš Kopečný

Máte raději starší Tatru 603, nebo novější Tatru 613? Napište nám do komentářů

V návaznosti na obdivovanou limuzínu Tatru 603 jsme vám představili i jejího nástupce Tatru 613. Víte, že novější český vládní speciál nabízel vybavení z Mercedesu i Lamborghini, přičemž si stále zachoval typický vzduchem chlazený osmiválec? Nadšencům do veteránů se bude líbit i naše setkání i historickým Mercedesem-Benz 320 řady W142, ve kterém svého času jezdil i zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich.

A teď se vraťme časem do dnešních dnů, protože populární Dacia na českém trhu uvádí očekávané modely s omlazenou tváří. Nové logo i modernější designový jazyk nám Dacia poprvé ukázala už před přibližně půlrokem, ale novinky se v sériové výrobě objevily až v říjnu. Všechny „nové“ Dacia poznáte hlavně podle nového emblému, spojujícího stylizovaná písmena „D“ a „C“. Oficiální český importér nám všechny svěží modely ukázal vedle sebe a vy si je můžete prohlédnout právě teď. Líbí se vám?

Foto: Dacia ČR/Tomáš Devera

Český importér Dacie ukázal modernizované modely s novou identitou. Nové je logo i svěžejší designový jazyk

Zajímavou novinkou minulých dnů je i nová řidičská hračka od nizozemského Donkervoortu. Značka založená Joopem Donkervoortem, obdivovatelem ikonického Lotusu 7, je dnes v rukách jeho syna, který se rozhodl vzdát hold prvorozené dceři. Malosériová automobilka tak odhalila nejnovější sporťák Donkervoort F22, spojující pětisetkoňový pětiválec s manuální převodovkou, pohonem zadních kol i pohotovostní hmotností 750 kilogramů. Jenže taková sranda není levná, protože základní cena začíná od necelých šesti milionů korun.

Supersportovní roadster však není zrovna ideálním vozem pro aktuální zimní počasí v Česku, a proto se raději pojďme věnovat tomu, jak vaše auto udržet v provozu i při velmi nízkých teplotách pod bodem mrazu. Vybitá autobaterie je noční můrou všech spěchajících lidí, ale jak tomu předcházet? V našem novém článku s praktickými radami i tipy se věnujeme i faktům, jak si za nepříjemnosti s „mrtvým“ akumulátorem často může i řidič sám. Co je hlavní příčinou problémů?

Foto: Volkswagen

Volkswagen Amarok je tu! Žhavou novinku jsme poprvé otestovali na silnicích i v náročném terénu v Jihoafrické republice

V uplynulých pracovních dnech jsme vám už tradičně přinesli i nejnovější redakční testy. V Jihoafrické republice jsme se poprvé svezli s novou druhou generací oblíbeného pick-upu Volkswagen Amarok a doma v Česku jsme vyzkoušeli stylovou elektrickou Mazdu MX-30, dálničního rychlíka Audi RS 5 Sportbackpraktický lidový Opel Mokka s vymírajícím turbodieselem pod kapotou. Zájemce o spolehlivý ojetý „držák“ pak jistě potěší pozitivní výsledek testu trojkové Octavie 1.6 TDI po 380 000 kilometrech.

Reklama

Související témata:
Načítám