Hlavní obsah

Erik Cais v sezóně 2023: Český jezdec v českém autě v českém týmu v Mistrovství světa v rally

Foto: Orsák Rallysport

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třiadvacetiletý Erik Cais je už několik let považován za obrovský závodnický talent. A v sezóně 2023 o něm nejspíš hodně uslyšíme. Sedm startů na mistrovství světa, pět soutěží v mistrovství Evropy. To vše s podporou Škody Auto a Red Bullu.

Článek

Dřív závodil na kole, ale jako každého druhého narozeného na Zlínsku, tak i jeho lákal rallyový svět. V roce 2018 debutoval s Peugeotem 208 R2, o rok později byl vicemistrem v mistrovství Evropy v kategorii dvojkolek ERC3. V roce 2020 ho britský motoristický týdeník Motorsport News označil za jednoho ze současných TOP 10 světových talentů rally. A v roce 2021 šokuje, když si na domácí Barum Rally jede s dvacetisekundovým náskokem pro vítězství před Janem Kopeckým, aby pár stovek metrů před cílem havaroval.

Foto: Orsák Rallysport

Cais se stal jediným českým motoristickým závodníkem s prestižním označením Red Bull atlet

V roce 2023 o něm ale budeme slýchat a číst častěji, protože ji pojede doslova na plný plyn. Současné změny a ambiciózní plány pro příští sezonu jsou jen realizací strategického záměru, který Erika Caise provází od jeho vstupu do rally. Po sbírání zkušeností a následně úspěchu ve třídě dvojkolek přesedlal do soutěžní Fiesty Rally 2 s pohonem všech čtyř kol a rychle ukázal, že ani tato třída pro něj nepředstavuje problém. „Poslední tři sezony jsem strávil za volantem Fiesty Rally2 a mám už se čtyřkolkou dostatek zkušeností. Jsem strašně rád, že se můžeme já i tým v sezoně 2023 posunout dál,“ říká upřímně Cais.

A tím posunem není nic jiného než přestup do vyšší ligy. Jako jeden z prvních přesedlal na zbrusu nový soutěžní vůz Škoda Fabia RS Rally2 a k tomu přidá start v sedmi soutěžích světového šampionátu WRC2, z toho se jedna pojede i v Česku. Náročný program pro rok 2023 zahrnuje také minimálně pět startů v mistrovství Evropy ERC.

Caisovo jméno je dlouhodobě spojeno s týmem Orsák Rallysport a s ním pojede i v roce 2023. „Novou Škodu Fabii RS Rally2, vůbec první klientský exemplář s výrobním číslem 7, jsme převzali na sklonku listopadu,“ odhaluje šéf týmu Jaroslav Orsák. „Začneme hned v lednu na Rally Monte Carlo, pak pojedeme v Chorvatsku, Portugalsku, Sardinii, Finsku, Řecku a chceme se ukázat i na Rally střední Evropy. Cílem je sbírat zkušenosti ve třídě WRC2. K tomu pojedeme minimálně pět soutěží mistrovství Evropy, kde je cílem umístění na stupních vítězů.“

Podle Orsáka je Fabia RS Rally2 autem, které by jim mělo pomoci k úspěchu. „Jsme plni očekávání. Návrat ke značce Škoda je velkou výzvou pro celý tým. Ještě do vánočních svátků chceme stihnout dvoudenní test, aby Erik novou Fabii RS Rally2 poznal. Následně mechanici celé auto rozeberou, aby se s ním naučili pracovat a věděli kam sáhnout, když bude potřeba. Po Novém roce máme naplánovaný další dvoudenní test před úvodní soutěží WRC2 Rally Monte Carlo. Náročný program také vyžaduje druhý vůz, který máme přislíben na začátek sezony 2023. Velký dík za to patří Škodě Motorsport a osobně panu Michalu Hrabánkovi.“

„Nová Škoda Fabia RS Rally2 bude klíčem k úspěchu,“ potvrzuje Cais. „Máme k dispozici technickou podporu Škody Motorsport a moc se těším, že budu startovat s novým vozem. Jsme reprezentanti českého autoklubu AČR a České republiky, takže jsem rád, že pojedu s českým autem. A samozřejmě že mě těší i to, že jsem jediný český sportovec na čtyřech kolech přímo sponzorovaný Red Bullem. Je to všechno obrovská šance, výzva i závazek.“

Caisova přezbrojení si všímají i média v zahraničí. A nejen ty. „Tovární týmy sledují mladé talenty dlouho a předtím, než je posadí do jejich Rally1 speciálu. Pozorují, jak jsou mentálně odolní, konzistentní a šikovní s médii. Za člověka v první řadě ale mluví výsledky,“ vysvětloval Cais pro Red Bull.

Eriku, gratulujeme a držíme palce!

Reklama

Načítám