Hlavní obsah

Škodovka předala českému zákazníkovi speciální Octavii RS. Její výjimečnost nemáte šanci poznat

Foto: Škoda

Mladoboleslavská automobilka prodává novodobou Octavii už bezmála tři dekády a svého majitele si za tu dobu našlo přes 7,5 milionu kousků. Významného jubilea se teď dočkala i současná čtvrtá generace.

Článek

Škodovka totiž zákazníkovi předala Octavii čtvrté generace s pořadovým číslem 1 000 000. Miliontý kousek zůstává v České republice, novopečeným majitelem se stal MUDr. Martin Čepelík, který auto převzal na pražském Jarově a na protiúčet tu nechal svou starší octavii.

Ač jde o jubilejní kousek, od ostatních vrstevnic se tato Octavia nikterak neodlišuje. Er-eso dostává červenou barvu Velvet a pod kapotou má tradiční benzinový čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 265 koňských sil a 370 newtonmetry točivého momentu.

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia RS je stále dostupná v obou karosářských variantách liftback a kombi.

Jen připomeňme, že standardem je pohon předních kol a sedmistupňová dvouspojková převodovka. Standardní výbava vrcholného exempláře zahrnuje Matrix LED světlomety, 13“ infotainment s navigací, panoramatický kamerový systém nebo prodlouženou záruku na 5 let nebo 150 000 km včetně předplaceného servisu Standard.

„Škoda Octavia je už desítky let jedním ze symbolů značky a její úspěch je neoddělitelně spjatý s českými zákazníky. Skutečnost, že jubilejní miliontá Octavia čtvrté generace byla předána právě v České republice, vnímáme jako jasné potvrzení mimořádné obliby tohoto modelu na domácím trhu i důvěry, kterou nám zákazníci dlouhodobě projevují,“ nechal se slyšet Jiří Maláček, vedoucí Škoda Auto na českém trhu.

Foto: Škoda Auto

Sportovní sedačky vás podrží, pořád jsou ale především pohodlné a vhodné na dlouhé cesty.

Novodobá Octavia se vyrábí od roku 1996 a za tu dobu se ve všech čtyřech generacích (včetně současné po modernizaci) prodalo přes 7,5 milionu exemplářů, z čehož 640 000 kousků zůstalo na domácím českém trhu.

Za normálních okolností už by pomalu začínala šuškanda o generaci zbrusu nové, v pořadí páté. Aktuální nejistá situace na poli evropského automobilového průmyslu ale napovídá, že současné provedení nejspíš zůstane ve výrobě o něco déle. Čekání na pokračovatele nám ale Škodovka už před časem zpříjemnila působivým konceptem Vision O, jenž ukazuje budoucnost mladoboleslavských kombíků v elektrické éře.

Načítám