Hlavní obsah

Odložený zákaz spalováků? Zas tak se neradujme, varuje VW. Jedna kategorie benzinových aut může být odsouzena k zániku

Foto: Volkswagen

V posledních týdnech se ve velkém diskutuje o odložení zákazu prodeje spalovacích motorů, který měl původně vstoupit v platnost od roku 2035. I když tato zpráva udělala autíčkářům radost, benzinové kousky pořád nemají na růžích ustláno.

Článek

I když odsunutý zákaz spalovacích aut zní jako skvělá zpráva, automobilky si dobře uvědomují, že před sebou pořád mají hodně práce. Už teď vědí, že proti roku 2021 musejí flotilové emise snížit o masivních devadesát procent! Cíle pro splnění limitů CO2 jsou navíc stále náročnější - k poslednímu zpřísnění došlo letos, další se očekává v roce 2030.

S ohledem na tato fakta Volkswagen důrazně varuje, že za dané konstelace se brzy budeme muset rozloučit s jednou významnou kategorií aut na benzin, konkrétně s malými městskými vozy typu VW Polo.

„Budoucnost v tomto segmentu je elektrická,“ říká generální ředitel značky Thomas Schäfer v rozhovoru pro německý Auto Motor und Sport. Důvod? Vývoj nových a „zelenějších“ spalovacích motorů pro auta segmentu B by byl finančně tak náročný, že by konečnou cenu vozu vyšrouboval na nesmyslnou hodnotu.

Foto: Volkswagen

ID. Polo vzejde z konceptu ID.2.

I proto pozornost Volkswagenu v této kategorii zůstává orientovaná na elektromobily. Už dříve značka avizovala příjezd modelu ID. Polo a významnou událostí je i spuštění bateriové výroby koncernového závodu ve Španělsku, kde budou vznikat malé elektromobily VW, Cupra/Seat, ale třeba i Škoda Epiq.

Volkswagen říká, že cenu základního elektrického Pola srazí pod hranici 25 000 euro (asi 608 000 Kč). V roce 2027 potom máme očekávat produkční verzi konceptu ID.Every1 se vstupní cenovkou 20 000 euro (zhruba 487 000 Kč). V mezičase dorazí ještě crossover na bázi Pola, který reaguje na stále rostoucí poptávku po SUV všeho druhu.

Foto: Škoda

Nejmenším elektromobilem v nabídce Škody se stane crossover Epiq.

I když to podle Volkswagenu mají malá auta se spalovacími motory nahnuté, konec jejich výroby společnost zatím neavizuje. Polo, ale třeba i oblíbený T-Cross, tak stále zůstávají v nabídce. I tyto modely mají svůj podíl na tom, že je dnes Volkswagen nejúspěšnější značkou v celé Evropské unii, za prvních deset měsíců letošního roku se jako první vyšvihl přes milion prodaných aut.

Načítám