Hlavní obsah

Španělský závod Seatu a Cupry hlásí revoluční změnu! Těžit z ní bude celý koncern včetně Škody

Foto: Seat

Továrna Seatu v Martorellu slavnostně startuje výrobu bateriových systémů pro budoucí městské elektromobily. Nejen značek Seat a Cupra, ale i elektrických drobečků od Volkswagenu nebo Škody.

Článek

Seat říká, že se spuštěním výroby baterií se z Martorellu stává epicentrum mobility budoucnosti. Seat a Cupra dnes stojí v čele koncernového projektu pro vznik malých městských elektromobilů jako je Cupra Raval, ale třeba i VW ID. Polo nebo Škoda Epiq.

Dnešní slavnostní spuštění výroby baterií je pro továrnu i obě značky obrovským milníkem. Nový montážní závod vybudovaný na ploše 64 tisíc metrů čtverečních má kapacitu vyrobit jeden akumulátorový systém každých 45 sekund, takže zvládne 1 200 systémů denně a 300 000 ročně.

Důležitost události podtrhuje fakt, že se jí osobně zúčastnili i předseda katalánské vlády Salvador Illa, ministr průmysl a cestovního ruchu Jordi Hereu nebo předseda představenstva značky Volkswagen Thomas Schäfer.

Foto: Seat

Závod si vyžádala investici 300 milionů euro, doba jeho výstavby trvala něco přes dva roky.

„Uvedení tohoto závodu pro montáž akumulátorových systémů do provozu je rozhodujícím okamžikem v historii značek Seat a Cupra. Dnes vidím, jak se naše ambice mění v realitu. Jsme připraveni vyrábět 100% elektromobily Made in Spain, které nabídnou celé Evropě cenově dostupnou elektromobilitu,“ zhodnotil Markus Haupt, předseda představenstva značek Seat a Cupra.

Vlastní závod na baterky má snížit závislosti koncernu na technologiích z Asie, hlavně ale zefektivnit výrobní procesy a snížit celkovou cenu elektromobilu. První malé elektromobily nové generace přijdou už příští rok, do budoucna se počítá se čtyřmi vozy tří různých koncernových značek.

Jedním z těchto aut je Cupra Raval, která nabídne výkon až 166 kW a nejvyšší dojezd 450 kilometrů. Novinka má přitom startovat na částce 630 000 Kč, přičemž malé elektrovozy ostatních značek koncernu mají být ještě dostupnější.

Martorell je třetím největším závodem koncernu Volkswagen v Evropě a připadá na něj každé čtvrté ve Španělsku vyrobené auto. Cílem je dosáhnout maximální kapacity 600 000 vozů ročně, přičemž zhruba polovina z nich mají být elektromobily.

Načítám