Článek
Seat říká, že se spuštěním výroby baterií se z Martorellu stává epicentrum mobility budoucnosti. Seat a Cupra dnes stojí v čele koncernového projektu pro vznik malých městských elektromobilů jako je Cupra Raval, ale třeba i VW ID. Polo nebo Škoda Epiq.
Dnešní slavnostní spuštění výroby baterií je pro továrnu i obě značky obrovským milníkem. Nový montážní závod vybudovaný na ploše 64 tisíc metrů čtverečních má kapacitu vyrobit jeden akumulátorový systém každých 45 sekund, takže zvládne 1 200 systémů denně a 300 000 ročně.
Důležitost události podtrhuje fakt, že se jí osobně zúčastnili i předseda katalánské vlády Salvador Illa, ministr průmysl a cestovního ruchu Jordi Hereu nebo předseda představenstva značky Volkswagen Thomas Schäfer.

Závod si vyžádala investici 300 milionů euro, doba jeho výstavby trvala něco přes dva roky.
„Uvedení tohoto závodu pro montáž akumulátorových systémů do provozu je rozhodujícím okamžikem v historii značek Seat a Cupra. Dnes vidím, jak se naše ambice mění v realitu. Jsme připraveni vyrábět 100% elektromobily Made in Spain, které nabídnou celé Evropě cenově dostupnou elektromobilitu,“ zhodnotil Markus Haupt, předseda představenstva značek Seat a Cupra.
Vlastní závod na baterky má snížit závislosti koncernu na technologiích z Asie, hlavně ale zefektivnit výrobní procesy a snížit celkovou cenu elektromobilu. První malé elektromobily nové generace přijdou už příští rok, do budoucna se počítá se čtyřmi vozy tří různých koncernových značek.
Jedním z těchto aut je Cupra Raval, která nabídne výkon až 166 kW a nejvyšší dojezd 450 kilometrů. Novinka má přitom startovat na částce 630 000 Kč, přičemž malé elektrovozy ostatních značek koncernu mají být ještě dostupnější.
Martorell je třetím největším závodem koncernu Volkswagen v Evropě a připadá na něj každé čtvrté ve Španělsku vyrobené auto. Cílem je dosáhnout maximální kapacity 600 000 vozů ročně, přičemž zhruba polovina z nich mají být elektromobily.







