Hlavní obsah

Nový bestseller Volkswagenu přijíždí do Česka, a rovnou v akci! Motorovou paletu brzy doplní i jedna nečekaná novinka

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Roc je posazen na špici prodejů nejen samotné značky, ale i celého koncernu. Nová generace tak logicky staví na svém předchůdci, je však ještě stylovější a propracovanější.

Článek

Nejprodávanější Volkswagen v Evropě? Leckdo by na první dobrou vystřelil jasnou odpověď: Golf! To už ale nějaký ten pátek neplatí, za poslední roky se totiž postu nejžádanějšího modelu značky ujal crossover T-Roc, což jen potvrzuje neustále rostoucí oblibu SUV všemožných velikostí.

T-Roc je sice kompaktní SUV (byť v nové generaci narostl o 12 cm na délku a 4 cm do šířky), stojí však na dospělejší platformě MQB (Tiguan, Tayron), s níž může dostat nejen bohatší výbavu, ale i plnotučnější motory a pohon všech kol. To v této kategorii přitom už dávno není standard.

Foto: Volkswagen

Kabina je po nárůstu rozměrů vzdušnější, zavazadelník zase pojme až 475 litrů (+30 l).

Druhou generaci crossoveru jsme si po úvodních mezinárodních jízdách v Lisabonu mohli poprvé prohlédnout také v české kotlině. První dojmy? S výraznějším lakováním je to auto, které má nápad a vlastně si jej velmi snadno oblíbíte. Uvnitř zase oceníte výrazný posun směrem vpřed - zapomeňte na nevzhledné tvrdé plasty předchůdce, Volkswagen se poučil a novinku vybavil na dotyk příjemnými měkčenými materiály nebo vkusnou látkou.

Foto: Volkswagen

Nový T-Roc dostává infotainment čtvrté generace. Drtivou většinu funkcí obsloužíte na dotykové obrazovce uprostřed, vhod přijde i multifunkční otočný volič na středové konzole.

Novinka dala sbohem manuálu, k dispozici je výhradně sedmistupňová samočinná převodovka DSG. Na úvod můžete v Česku pořídit dvě mild hybridní benzinové patnáctistovky s výkony 115 nebo 150 koňských sil. Tou silnější jsme se v rámci slavnostního uvedení modelu na český trh krátce svezli - dynamicky nestrádá a jezdí se spotřebou kolem šesti litrů. Navíc vůz jako celek působí opravdu dospěle a příjemně se řídí.

Foto: Volkswagen

Nejen bílá a černá. T-Roc může dostat i výraznější lakování.

Ale nebojte, jen u jedna-pětek nezůstane. Diesel se sice rozloučil, výhledově ale dorazí mild hybridní dvoulitry (150 kW a 245 kW pro ostrou verzi R), ale především full hybridní novinka. Informací o zcela nové motorizaci je zatím jen velmi málo, v koncernu (který se roky soustředil hlavně na plug-in hybridy do zásuvky) je to ale poměrně nečekaná novinka. Zatím víme, že nový pohon má být výrazně úspornější a nabídnout výkonnostní varianty 100 nebo 125 kW. A že jej časem dostanou i další modely koncernu včetně Škodovky…

To je ale na jinou debatu, vraťme se zpátky k T-Rocu. Základní výbavu Trend koupíte jen se slabší patnáctistovkou, s bonusem Roc star (-15 900 Kč) se však povedlo cenu novinky srazit na 699 000 Kč. Silnější verze jedna-pětky je k dispozici až s vyšším výbavovým stupněm Life od 844 900 Kč, sáhnout dále můžete po nabušenějších provedeních Style a R-Line. Tady už se ale přehoupneme přes hranici 900 tisíc. Novinku již lze objednávat, první kusy začneme na českých cestách potkávat ještě před koncem tohoto roku.

Načítám