Článek
Některé z vás to možná překvapí, ale ano, Volkswagen Touran si stále můžete objednat jako nové auto. Teď ale české zastoupení značky oficiálně potvrdilo, že praktický zástupce kategorie MPV brzy skončí. Poslední kousky zhotoví fabrika na jaře příštího roku, od té chvíle se pozornost rodin musí přeorientovat na kombíky, ale hlavně SUV a crossovery.
Po vlajkovém Touaregu je to konec dalšího (a vlastně posledního) volkswagenu ze staré školy. Nejde jen o tradičně pojatou kabinu s minimem digitálních vychytávek, ale i motorovou paletu. Ta totiž nezná pojem elektrifikace - na výběr dává mezi benzinovou patnáctistovkou a dvoulitrovým turbodieselem. Obě motorizace lze mít jak se šestistupňovou manuální, tak sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Ceník Touranu dnes s motorem 1.5 TSI o výkonu 150 koní startuje na částce 876 900 Kč s úvodní výbavou. Ta zahrnuje 16“ ocelová kola, plnohodnotnou rezervu, tempomat, 8“ infotainment s navigací, přední a zadní parkovací senzory nebo bezklíčové startování.

Touran u rodin bodoval hlavně praktičností.
Pořídit však můžete zvýhodněné vybavenější varianty. Touran People už obouvá lité sedmnáctky, má digitální kokpit, komfortní sedadla vpředu, diodové světlomety nebo třízónovou automatickou klimatizaci. Za takový kousek dáte 942 900 Kč (1.5 TSI/150 k), 994 900 Kč (1.5 TSI/150 k DSG), 1 004 900 Kč (2.0 TDI/122 k) respektive 1 087 900 Kč (2.0 TDI/150 k DSG).
Aby těch akciček na sklonku života nebylo málo, v nabídce najdeme ještě Touran Friends za 914 900 Kč (benzin) nebo 1 007 900 Kč (nafta). Automatickou převodovku ve standardní výbavě doplňují sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, dynamické LED světlomety, ještě větší digitální přístrojový štít s 10,25“ obrazovkou, bezdrátový Apple CarPlay a Android Auto, adaptivní tempomat nebo paket Rodina s dětskými pojistkami a slunečními roletkami na zadních oknech. Standardem je pětimístná konfigurace, třetí řada sedadel je bez příplatku.
Ve standardním ceníku najdeme čtveřici výbavových stupňů - Touran, Comfortline, Highline, R-Line. Lze ale předpokládat, že s blížícím se koncem výroby začnou dostupné varianty pozvolna řídnout. Pokud vás tedy láká jedno z posledních plnohodnotných MPV na trhu, raději bychom dlouho neváhali.






