Hlavní obsah

Škodovka jde proti proudu: Ostatní zlevňují, v Mladé Boleslavi zdražují. Plošně a ne málo

Foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka od května aktualizovala ceníky všech svých modelů. Pro zákazníky, kteří pokukují po nové škodovce, nemáme dobré zprávy.

Článek

Po našponovaných cenách se v posledních měsících na českém trhu hojně zlevňovalo. Třeba Toyota dramaticky zvýhodnila své plug-in hybridy, Volkswagen zase přišel s květnovou akční výbavou Love, která nabízí oblíbené modely za prima peníze. Změny v cenících hlásí počínaje květnem také domácí Škoda. V tomto případě ale opačným směrem…

Pohled do aktualizovaných ceníků a konfigurátorů totiž prozrazuje, že v Mladé Boleslavi se plošně zdražovalo. Navýšení cen se vyhnulo jen hrstce motorizací, většinou ale evidujeme plus několik desítek tisíc. U Octavie či Karoqu však můžete zaznamenat zdražení i přes sto tisíc korun!

Třeba Fabie hlásí rozdíl v cenách 0 až 35 tisíc korun. Nejlevněji tak nyní pořídíte akční výbavu Selection 130 let od 399 900 Kč s litrovým tříválcem MPI, výkonem 59 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Právě tato varianta podražila nejvíce.

Foto: Lukáš Volšický

Fabia pod 400 tisíc? Už jen v jediné verzi…

Základní Scala s litrovým tříválcem TSI stojí stále stejných 459 900 Kč, ale čtyřválec 1.5 TSI s manuální převodovkou podražil o třicet až čtyřicet tisíc. V praxi to znamená, že rozdíl mezi manuálem a automatem se smrskl na 20 tisíc korun.

U Kamiqu je to podobné, jen s tím rozdílem, že tady podražil i základ – o patnáct tisíc korun na 494 900 Kč – zatímco patnáctistovka s manuálem hlásí plus až pětačtyřicet tisíc.

Foto: Škoda Auto

Podražil i nový Kamiq, minimálně o patnáct tisíc.

Karoq v akční výbavě Selection 130 let startuje na 699 000 Kč (plus 49 100 Kč). To však není nejvyšší zdražení. To evidujeme u motorizace 2.0 TSI s automatem a pohonem všech kol, která se pojí pouze s výbavou Sportline a stojí 1 120 000 Kč (zdražila o 104 100 Kč).

Základní cena největšího Kodiaqu zůstává 995 000 Kč, ale třeba benzinový dvoulitr s automatem a čtyřkolkou už stojí přes 1,2 milionu. Podražil totiž v závislosti na výbavě o 80 až 85 tisíc. Nejsilnější RS sice hlásí zdražení „jen“ třicet tisíc, ale tím pádem už stojí rovný milion a půl.

Foto: Škoda Auto

Kodiaq RS dnes stojí 1,5 milionu.

Různorodá zdražení najdete také v ceníku Octavie (liftback i kombík). To nejdramatičtější se týká „krátké“ karoserie s motorem 2.0 TSI (150 kW), automatem a čtyřkolkou. Tady přitlačíte o 110 až 154 tisíc korun. Základní cena za benzinovou patnáctistovku je teď 609 900 Kč, což znamená plus 40 tisíc.

Navýšení cen nevyhnulo ani vlajkovému Superbu. Základ sice zůstává na 975 tisících, ale dvoulitrový benziňák s výkonem 195 kW, automatem a čtyřkolkou podražil o 90 tisíc. Ten slabší (150 kW) „jen“ o 80 tisíc.

Foto: Lukáš Kukla

Škoda Superb 2.0 TSI 4 × 4. Právě ta hlásí plus 90 tisíc.

Lze předpokládat, že škodovácké zdražení nového modelového roku bude kompenzováno rozšířenou standardní výbavou, přesto si troufáme říct, že zákazníkům velkou radost neudělá. Obzvlášť ne těm, kteří preferují silné benziňáky. Ale uvidíme, třeba se v rámci oslav 130letého výročí značky dočkáme v průběhu roku ještě nějaké té slevičky.

Načítám