Hlavní obsah

Skandinávský obývák na kolech: Volvo vstupuje do segmentu luxusních MPV v opravdu velkém stylu

Foto: Volvo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka Volvo představila za poslední dobu několik nových SUV. Skoro se zdálo, že s jinými karosářskými variacemi už ani nepočítá, ale opak je pravdou. A rovnou vstupuje do zatím neprobádané třídy.

Článek

Představení zbrusu nového luxusního MPV v podání Volva není zas tak velkým překvapením. Sama značka vypustila oficiální upoutávku letos v létě, slavnostní premiéru jí pak trochu pokazil únik fotek z čínského ministerstva. Ale to všechno je minulostí, nyní se Volvo EM90 představuje světu se vší parádou!

První luxusní „dodávka“ Volva stojí na základech čínského koncernu Geely. Konkrétně jde o sourozence modelu Zeekr 009, naštěstí ale s elegantnějším a ne tak extravagantním designem. Volvo dalo svému MPV zaslepenou a osvětlenou „mřížku“, povědomé jsou nám i tvary světelné techniky na obou koncích karoserie. Svého dárce tak EM90 prozrazuje hlavně z bočního pohledu, kde jsou vozy takřka identické.

Novinka obouvá kola od devatenácti do dvaceti palců a pojme šest cestujících ve třech řadách. V té druhé se kromě vyhřívaných a ventilovaných sedadel mohou cestující těšit na 15,6″ obrazovku vyklápěnou ze stropnice, která posádku zabaví na dlouhých cestách. Funguje podobně jako televize pro zadní cestující v novém BMW řady 7, byť ta je jednou tak velká.

Foto: Volvo

Volvo EM90 s vnějšími rozměry 5 206/2 024/1 859 mm a rozvorem 3 205 milimetrů po stránce prostornosti rozhodně nestrádá. Ale také něco váží, pohotovostní hmotnost přesahuje 2,7 tuny.

Drtivá většina funkcí se ovládá skrz středovou obrazovku infotainmentu, fyzická tlačítka jsou omezena na nutné minimum. Součástí výbavy je dále digitální přístrojový štít či jednadvacet reproduktorů prémiového audiosystému Bowers & Wilkins. Stiskem tlačítka či hlasovým povelem můžete atmosféru na palubě změnit na „divadlo, zasedací místnost či ložnici“. V závislosti na volbě se mění nastavení sedaček, oken, obrazovek, ale i ambientního osvětlení či klimatizace.

Jak už asi tušíte, Volvo EM90 je výhradně elektrické. Pohání jej jeden elektromotor vzadu s výkonem 268 koní, který skandinávské MPV rozpohybuje na stovku za 8,3 sekundy. Zatímco novinka je (zatím) jen zadokolkou, sesterský Zeekr 009 nabízí i mrštnější variantu se dvěma elektromotory (tvořícími pohon všech kol), výkonem 536 koní a stovkou za 4,5 sekundy.

V podlaze je namontována 116kWh baterie, která se dle výrobce nabije z 10 na 80 % za 30 minut. Volvo EM90 slibuje dojezd až 738 kilometrů, avšak v benevolentnějším čínském měřicím cyklu. Baterku lze využít i jako externí zdroj úložiště, snadno z ní nabijete elektronická zařízení, v krajní nouzi i jiný elektromobil.

Jako první se bude horká novinka nabízet na čínském trhu, tamní zákazníci už si ji mohou předobjednat. Soupeřit tu bude s dalšími luxusními MPV, namátkou Lexusem LM či Buickem GL8. Otázkou zůstává, zda se po vzoru Lexusu bude tento model oficiálně prodávat také na českém trhu. Na odpověď si musíme ještě nějaký čas počkat.

Reklama

Načítám