Hlavní obsah

Šéfdesignér BMW odhalil zajímavé tajemství. Ukázal sporťák, který měl nahradit model i8

Foto: Instagram/Domagoj Dukec

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Snad všechny automobilky ukrývají tajemství. Často jde o různé projekty a prototypy, u nichž se teprve řeší finální design, použitá technika nebo třeba i sériová produkce.

Článek

Podobná tajemství má samozřejmě také BMW. Německá automobilka ale občas svoje „archivy“ pootevře a některé ze zajímavých projektů minulosti, o nichž veřejnost neměla tušení, ukáže. V roce 2021 například připomněla zajímavý prototyp řady 7 z devadesátých let minulého století.

Nyní se jiným interesantním tajným projektem pochlubil přímo šéfdesignér značky Domagoj Dukec, který na svém instagramovém profilu zveřejnil obrázky pozoruhodného sportovního vozu divize M. A přidal k nim také informace ze zákulisí.

„Toto je další dobře střežené tajemství - I16. Na tomto projektu, který byl vyvíjen jako nástupce BMW i8, jsem se osobně podílel,“ napsal Dukec.

BMW I16 vzhledem vychází z konceptu Vision M Next představeného v roce 2019. Podle šéfdesignéra německé automobilky měl projekt I16 styl budoucí klasiky. Proporcemi zřetelně navazoval na i8, některé designové prvky se zase inspirovaly u legendárního supersportu M1.

„Auto bylo hotové za méně než 12 měsíců - uvnitř i zvenku. Klíčové bylo použití kompozitní struktury BMW i8,“ prozradil Dukec. A naznačil také, proč se sportovní model nakonec do nabídky značky nedostal.

„Zatímco jsme se snažili, svět se v roce 2020 změnil. A tak práce na projektu bohužel musela být zastavena. Ale tak to někdy v životě chodí. My, designéři, se s takovými zvraty a obraty u podobných projektů setkáváme. Přesto nikdy nepřestaneme snít a objevovat nové možnosti. Za rohem vždy čeká nový projekt,“ napsal šéfdesignér.

BMW I16 kromě sportovních proporcí zaujme například prolisem na přední kapotě, úzkými zadními svítilnami, zajímavým krytem místo zadního okna nebo třeba umístěním log BMW vzadu po stranách.

Projekt nástupce plug-in hybridního supersportu i8 ve své době ale nebyl úplným tajemstvím. V médiích se objevovaly zprávy o vývoji a spekulovalo se o technice. Design si však BMW pochopitelně nechávalo pro sebe.

Když už jsme se dostali k technice, vůz podle zpráv z roku 2020 mělo pohánět plug-in hybridní ústrojí kombinující turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec a elektromotory. Systémový výkon měl dosahovat 447 kW.

Mrzí vás, že BMW nedotáhlo projekt I16 do sériové výroby?
Ano, tohle auto vypadá skvěle.
94,5 %
Ne, nelíbí se mi.
5,5 %
Celkem hlasovalo 311 čtenářů.

Reklama

Načítám