Hlavní obsah

Proč má Cupra v interiéru páteř a křídlo? Designér odhaluje tajemství svého díla

Foto: Cupra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové SUV-kupé Tavascan co nevidět rozšíří modelovou řadu mladé značky Cupra. Ještě před uvedením na trh nám šéf designového týmu prozradil, čím se při tvorbě interiéru inspiroval.

Článek

Model Cupra Tavascan je zástupcem stále populárnější kategorie SUV-kupé, jež v tomto případě jezdí na elektřinu. Má dvě verze – 286koňovou zadokolku zaměřenou na dojezd a mrštnější čtyřkolku s výkonem 340 koní, která sprint na stovku zvládne za 5,6 sekundy. Její dynamické parametry jsou sice slušné, ale kvůli nim tu dnes nejsme. My totiž nahlédneme do zákulisí interiéru.

Cupra v rámci uvedení novinky na trh připravila o Tavascanu podrobný seriál, přičemž jeho nejnovější díl se věnuje právě kabině. A dozvídáme se například, proč má elektrická novinka v interiéru páteř a křídlo. Na zajímavá témata odpovídá ten nejpovolanější - vedoucí oddělení interiérového designu David Jofré. Podle něj kabina vozu spočívá v nové hierarchii prvků rozdělených do tří úrovní.

Seriál o designu Cupry Tavascan, tentokrát o interiéru.Video: Cupra

„Centrální páteř propojuje ostatní prvky a nese přístrojovou desku. Páteř jsme vytvořili pomocí parametrického designu, který se rozvíjí z její základny,“ vysvětluje designér s tím, že má jít o stěžejní součást propojující všechno ostatní.

Foto: Cupra

Onu páteř není v kabině Tavascanu zas tak těžké najít, že?

„Druhým prvkem je měděná lišta, která hraje ve strategii barev a materiálů Cupry zásadní roli a pomáhá nám zdůraznit celkové horizontální proporce,“ pokračuje Jofré. A má pravdu – měděný odstín se s Cuprou pojí od jejího „osamostatnění“ před pěti lety, kdy se stala svébytnou značkou a uvedla svůj první model, sportovně střiženou Atecu.

Třetím klíčovým symbolem kabiny je horní část přístrojové desky. „Ta má měkký povrch a vypadá jako křídlo, které se vznáší nad ostatními úrovněmi,“ dodává tvůrce. Že vám to celé zní tak nějak… umělecky? Nebojte, nejste sami. Ale o opuštění zajetých konvencí značce Cupra od počátku šlo. A s novými vlastními modely se jí tento cíl daří pozvolna naplňovat.

Tavascan však není jedinou novinkou pro brzkou budoucnost. V příštím roce očekáváme premiéru Cupry Terramar, kompaktního SUV, kterému pořád zůstanou spalovací motory. A zapomenout nesmíme ani na sériový vůz odvozený od divokého konceptu Raval. To bude malý městský elektromobil slibující pořádný nášup parametrů. Rozhodně se máme na co těšit!

Načítám