Hlavní obsah

Pracant do zásuvky: Hybridní Ford Ranger utáhne stejně jako šestiválec, na korbě si veze užitečnou vychytávku

Foto: Ford

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Paleta pohonů nového Fordu Ranger se rozšiřuje o první elektrifikované provedení. Plug-in hybridní pick-up kombinuje benzinový čtyřválec s elektromotorem a za ostatními motorizacemi nikterak nezaostává. Naopak.

Článek

Ford před pár dny napříč sociálními sítěmi avizoval příjezd nového Rangeru, který „spojuje to nejlepší z obou světů“. Značka tím myslela možnost čistě elektrické jízdy na krátké vzdálenosti a naopak využití spalovacího motoru při dlouhých cestách, tedy kombinaci, již umožňují právě plug-in hybridy. Teď svůj historicky první pick-up do zásuvky představuje oficiálně!

Tedy představuje… spíše poodhaluje. Ford si totiž podrobné technické údaje zatím nechává pro sebe. Dozvěděli jsme se však, že plug-in hybrid se skládá ze zážehového 2,3litrového čtyřválce EcoBoost (známe třeba z Focusu STMustangu) a elektromotoru. Tato kombinace má poskytnout „nejvyšší točivý moment v modelové řadě Ranger“ (což je nyní 600 newtonmetrů) a možnost čistě elektrického dojezdu až 45 kilometrů. Na konkrétní čísla včetně kapacity akumulátoru si ale musíme počkat.

Budoucí zákazníky potěší ještě jeden údaj. Ranger plug-in hybrid totiž zvládne táhnout brzděný přívěs do hmotnosti až 3 500 kilogramů, tedy stejně jako konvenční motorizace včetně vrcholných šestiválců. Naopak při krátkých městských toulkách přijde vhod několik elektrických režimů, kdy sám řidič ovlivňuje využití energie z trakční baterie. Ford dále avizuje, že ani elektrifikovaná verze nebude ochuzena o pohon všech kol.

Vítanou novinkou je tzv. Pro Power Onboard, tedy palubní zdroj se zásuvkami zabudovanými v nákladovém prostoru i kabině (ty už známe třeba z elektrického F-150 Lightning). Ty můžete využít pro napájení nejrůznějších elektrických spotřebičů, nářadí či vybavení daleko od civilizace. Na korbě vám tak nebudou zabírat místo neskladné generátory, které často využívají majitelé pick-upů se spalovacími motory.

Výroba vůbec prvního plug-in hybridního pick-upu Fordu (a nejspíš i prvního celosvětově) odstartuje ještě před koncem roku 2024, první zájemci se dočkají počátkem toho příštího. Do té doby se jistě dozvíme veškeré technické podrobnosti včetně českých cen.

Reklama

Načítám