Hlavní obsah

Pilot F1 vyletěl z testu autoškoly: Ani vycházející hvězda, která porazila sedminásobného šampiona, nezvládla závěrečnou zkoušku napoprvé

Foto: Scuderia Ferrari

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Můžete pilotovat 1000koňové bestie v nejprestižnějším motoristickém šampionátu, ale ani to neobměkčí instruktory v autoškole během závěrečné zkoušky. Své o tom ví vycházející talent Ferrari Bearman.

Článek

Poslední závodní víkend (8.-10. 3.) byl pro teprve osmnáctiletého Olivera Bearmana jako na horské dráze. Britský talent z akademie Ferrari si pro závod F2 v Saúdské Arábii (jede se souběžně s některými závody F1) vyjel pole position, z prvního místa však nestartoval. On totiž v nižší kategorii nestartoval vůbec, zničehonic se měl připravovat na svůj debut v královské třídě motorsportu.

Scuderia Ferrari musela před závodem řešit nečekaný problém – Carlosu Sainzovi nebylo dobře, což vyvrcholilo operací slepého střeva, a tedy neúčastí ve zbytku víkendu. Ferrari mělo více možností, koho nasadit místo něj, ale při ruce mělo právě talentovaného Bearmana.

Pro mladičkého Brita to byla první ostrá zkušenost s monopostem F1, a tak veřejnost neměla velká očekávání. Jenže Bearman chytil příležitost za pačesy, v kvalifikaci dojel jedenáctý a úspěšný závodní víkend podtrhl fantastickým sedmým místem ve Velké ceně. Při svém debutu tak rovnou získal první mistrovské body a porazil třeba i svého krajana a velký vzor Lewise Hamiltona.

Foto: Instagram.com

Bearman s certifikátem o absolvování autoškoly. Ta však v jeho podání nešla tak hladce jako debut v F1.

Vtipné na tom celém je, že ani takový jezdecký talent se nevyhnul problémům v autoškole. Řidičský průkaz si totiž junior udělal až napodruhé, prvně od zkoušek vyletěl kvůli blíže nespecifikované chybě na semaforech. Přípravy na opravnou zkoušku však nepodcenil, dokonce si najal soukromého instruktora a absolvoval několik jízd navíc. A napodruhé už to vyšlo!

S tím, jak mládne startovní pole formule 1, vzniká podobně komických situací více. Současná hvězda Max Verstappen třeba debutoval roku 2015 ve věku pouhých 17 let, řidičák si tedy dělal až po několika absolvovaných závodech. A co víc, když si chtěl Nizozemec letos o letní pauze půjčit Mercedes AMG GT a projet se na okruhu v Portugalsku, narazil na nekompromisní pravidla. Pro řízení takového vozu je příliš mladý, regule pojišťovny vyžadují věk minimálně 30 let. Spokojit se tak musel „jen“ s pětkovým bavorákem.

Reklama

Související témata:
Načítám