Hlavní obsah

Objevujte nové obzory: Zapomeňte na chatu, obytný VW California je lepší. Cena jde do milionů

Foto: ABT

Světe, div se, už i německá tuningová firma ABT staví obytňáky – tento je jako pojízdná chata. Jediný háček je, že se jí nepatrně blíží i cenou.

Obliba obytných vestaveb už dosáhla takové míry, že ji nemohla ignorovat ani ABT. Německá firma specializující se převážně na tuning sportovních vozů (zejména značky Audi) tak přišla se svou vlastní vizí obytného vozu v limitované edici pouhých 500 kusů.

Článek

Německý úpravce tak nabízí lákavou alternativu k Volkswagenu California. Díky základu ve Volkswagenu T6.1 nabízí osvědčenou techniku, úpravy kombinují sportovní exteriér s útulným interiérem. Zvenčí vidíme novou přední masku doplněnou o dekory na otvorech pro sání a v okolí splitteru předního nárazníku.

Ve velmi podobném duchu se nese i zbytek exteriérových doplňků – jako rozšíření bočních prahů a nový design zadního nárazníku, který teď hostí čtveřici chromovaných koncovek výfuku. Designovou třešničkou na dortu jsou pak 18palcová litá kola v lesklé černé exkluzivní pro ABT XNH s obutím Goodyear Asymmetric Eagle F1 s rozměry 255/45.

Foto: ABT

Doplňky exteriéru jsou estetického i praktického charakteru. Navzdory zkušenostem s tuningem ABT ponechala pohonné ústrojí beze změn.

Z praktických doplňků zmiňme vyklápěcí střešní stan nebo volitelnou 2m vysouvací markýzu Thule Omnistor 4200. Vzadu vidíme nosič až na 3 jízdní kola, který dodala rovněž renomovaná švédská firma. Slušivou barvu Ascot Grey doplňují v zadní části černé polepy s topografickým vzorem a sloganem Explore New Horizons čili „Objevujte nové obzory“.

Posuvné dveře odhalí útulný a příjemně navržený interiér připomínající malou, ale moderní chatu. Z hlediska využití prostoru je skvěle řešený – zadní sedadla nabízí dost místa pro tři osoby, další pasažér se pak uvelebí na otočném sedadle spolujezdce. Mezi nimi se nachází skládací stolek.

Foto: ABT

Interiér působí útulným dojmem. Vpředu za sedadlem řidiče se nachází dřez s tekoucí vodou, vzadu jsou dva plynové hořáky a lednička s mrazákem.

To však není vše – zadní lavici lze složit, čímž vznikne plnohodnotná dvoulůžková postel. Za příplatek je možné mít druhou postel ještě v horní části pod vysouvací střechou, díky čemuž se vyspí čtyři osoby. Za příplatek je možné mít druhou postel ještě v horní části pod vysouvacím stanem, díky čemuž se ve voze pohodlně vyspí čtyři osoby.

Interiér je na straně řidiče posetý šikovně umístěnými a krásně navrženými skříňkami a spoustou dalších úložných prostorů s tlumeným dovíráním a dřevěným obložením, za kterými je ukryta hliníková konstrukce.

Foto: ABT

Po sklopení zadních sedadel vznikne v interiéru prostor pro plnohodnotné dvoulůžko. Za příplatek lze mít druhou postel na střeše pod sklápěcím stanem.

Za sedadlem řidiče se potom nachází nerezový dřez s tekoucí vodou, magnetický regál na kořenky, kvalitní kuchyňský nůž značky Amaret a dubové kuchyňské prkénko. Druhá část kuchyňky se nachází vzadu. Zde najdeme 2 výsuvné plynové hořáky, několik úložných prostorů a jiných šuplíků, kompaktní ledničku s mrazákem či malou kempingovou sekeru.

Večer navodí tu pravou atmosféru ambientní osvětlení Kookoo MoriMori, které je přes bluetooth spárované s audiosystémem, a umí se tedy přizpůsobit rytmu hudby. Nechybí ani několik USB portů či klasická 230V zásuvka, magnetické okenní záclony, lampička na čtení a praktické LED osvětlení na vnitřní straně pátých dveří.

Z praktického vybavení zmiňme ještě chytré magnetické rolety pro patřičné soukromí nebo praktickou chemickou toaletu, díky které není nutné jít pokaždé hluboko do lesa při každém „volání přírody“.

Firma ABT se rozhodla ponechat motor Volkswagenu T6.1 v původním stavu – 2,0l turbodiesel tedy i nadále dává výkon 150 koní (110 kW) a je spárován se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Možnost pohonu všech kol tu stále existuje, vzorový vůz je však verze s pohonem předních kol.

Jak zaznělo v úvodu, ABT XNH je poměrně exkluzivní záležitost – více než 500 kusů do světa nevyjede. Tomu však odpovídá i cena kompletně vybaveného vozu 138 900 eur (3,3 milionu Kč). Výroba má začít letos v květnu.

Reklama

Načítám