Hlavní obsah

Jednoduše extrémní! Čínský Hummer s monstrózním dieselem se představuje jako všehoschopný obytňák

Foto: Dongfeng

Cesta na české značky tu teoreticky je, ovšem dlouhá a velmi nákladná

Čínská automobilka Dongfeng je známá tím, že pouhý jediný model zvládne vyrábět v trilionu variant a modifikací, přičemž její nejnovější produkt – Warrior M20 – je toho důkazem. Toto monstrum nesoucí prvky Hummeru má pod kapotou obří diesel, vysoce terénní podvozek a solidní obytnou nástavbu. Navíc je teoretická šance, že jej dostanete i značky…

Článek

Celým názvem se toto vozidlo jmenuje Dongfeng Warrior M20 Antarctic 4WD Off-Road Recreational Vehicle a vychází ze standardního modelu M20, jenž se dříve představil jako SUV i pick-up.

Foto: Dongfeng

Dongfeng Warrior M20 jsme zatím znali jen jako SUV, pick-up nebo šasi

Nyní se odhaluje obytná varianta postavená na základech dvoudveřového šasi, jakou bude výrobce dělat jak v civilním provedení, tak v armádním. Pro upřesnění se na snímcích díváte právě na provedení pro běžné lidi, nikoli pro vojáky.

Automobil má pod kapotou masivní 6,7litrový řadový vznětový šestiválec Dongfeng Cummins, jenž disponuje výkonem 232 kW (315 k) při 2 300 otáčkách za minutu a točivým momentem 1 200 Nm při 1 200–1 500 otáčkách za minutu. Zajímavostí je, že motor plní čínskou emisní normu 6, k čemuž se ještě vrátíme na konci článku.

Foto: Dongfeng

Vůz má pod kapotou motor z náklaďáku

Parametry nic moc, říkáte si? Inu jde o motor z náklaďáku a samotný model M20 je v asijské zemi neomezených možností schválen jako náklaďák (celková hmotnost 3 750 kg). Distribuci síly na všechna čtyři kola poté zajišťuje šestirychlostní automat, přičemž motor čerpá naftu z masivní 140litrové nádrže.

Obytňák má k dispozici vnější bodové osvětlení, markýzu, soláry, střešní okna, přípojky na vodu i do sítě, přídavné osvětlení, pevnostní nárazník a další radosti.

Foto: Dongfeng

Model má mít vysokou terénní prostupnost, podpořenou uzávěrkou diferciálu

Výrobce dále uvádí, že vozidlo zvládne operovat v nadmořských výškách do 4 500 metrů nad mořem, brodit do úrovně 850 mm ponoru, nabídne světlou výšku 400 mm a překoná příkop o šířce 700 mm. Nájezdový úhel je poté 33 stupňů, odjezdový úhel 36 stupňů a přechodový úhel 25 stupňů.

V kabině pak najdete 2,5 sedadla, tedy dvě plnohodnotná a jedno nouzové, sklopné. Palubní deska má rovněž spíše náklaďácké rozložení, nechybí ani velký displej infosystému a poněkud omšelé šedé pracovní plasty.

Foto: Dongfeng

Interiér luxusem zrovna nekypí

Jedno spaní najdete v alkovně a má rozměry 202 × 135 cm, zatímco to druhé lze stvořit po složení stolku a lavic. Toto probíhá plně elektricky, nikoli manuálně.

Jako další výbavu zde najdeme pračku, elektrický vařič, ohřev vody, čajové sezení, ubrus, televizor, hromadu skříněk, klimatizaci a koupelnu se sprchou a otočným WC.

Foto: Dongfeng

Uvnitř najdete kromě televize či kuchyně i pračku

Cenu zatím nevíme, a to ani u základního SUV, jenž by se mělo prodávat na tamním trhu v přepočtu od milionu korun. Obytňák bude pochopitelně mnohem dražší, ovšem jeho případná cesta do Česka ne úplně nemožná.

Totiž Warrior M20 se plánuje také v plně elektrické verzi, která by se do EU měla podívat. Individuálním dovozem by však měla jít pořídit rovněž naftová varianta, která pakliže plní čínskou normu 6, má reálnou šanci splnit i emise Euro 6.

Tím ta radost končí, jelikož poté by na případného zájemce o vůz čekala ještě řada drahých zkoušek, nicméně ona pravděpodobnost dostat vznětový Warrior M20 i jeho obytný derivát na české značky je vysoká. A velmi drahá…

Reklama

Načítám