Hlavní obsah

Bestseller Renaultu v novém: Dospělejší a vybavenější, ale přitom stále stejný sympaťák

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Crossover Captur je po technicky spřízněném Cliu druhým nejprodávanějším modelem Renaultu, takže není divu, že si značka na jeho modernizaci (přicházející právě nedlouho po Cliu) dala pořádně záležet. A fakt se jí to povedlo!

Článek

Pro rodiče je radost sledovat, jak jejich dítko roste – a v Renaultu musejí být z Capturu vyloženě nadšení, protože nejmenší crossover značky po deseti letech a více než dvou milionech prodaných kusů s aktuálním faceliftem dospěl. Gilles Vidal mu totiž v rámci faceliftu implantoval podobnou tvář, jakou se chlubí elektrický premiant Scénic E-Tech, a Capturu nová vizáž ohromně sluší.

Přitom si zachoval jemnou eleganci původní druhé generace, která je nejvíce patrná na tvaru C-sloupku a zadních světel. I tady se však udály drobné změny, třeba jako je průhledný kryt koncových světel odhalující jejich vnitřní prostor, k tomu je na zádi nové logo značky a přepracovaný difuzor.

Designéři Renaultu si také pohráli s celkovým vzhledem, který se v detailech (velikost a design kol, kryty nárazníků, prahů a dveří apod.) přizpůsobuje zvolené výbavě, k tomu je na výběr 14 kombinací dvoubarevného lakování karoserie s možností volby paketu nabízejícího vnější zpětná zrcátka v barvě šedé Highland nebo béžové Grège Perle (standardem je lesklá černá), další doplňky jsou součástí příslušenství, takže si Captur můžete vyšperkovat vyloženě podle chuti.

Foto: Renault

S novou tváří je Captur výrazně dospělejší.

Největší změnou v interiéru je integrace nového digitálního přístrojového panelu (úhlopříčka 10,25 palce) a infotainmentu s 10,4palcovým dotykovým displejem (dříve měl úhlopříčku 7 nebo 9,3 palce) a nejnovějším systémem OpenR Link postaveným na bázi Android Automotive s širokou možností mobilní konektivity a online funkcionality včetně instalace aplikací z Google Play.

Vítanou novinkou je také špičková výbava Esprit Alpine (inspirovaná hravými francouzskými sporťáky), kterou jasně odlišíte zvenku (třeba podle matného šedého laku a modrých log „A“ na karoserii) i zevnitř (anatomické sedačky a výplně dveří čalouněné umělou kůží, modrošedá lišta na přístrojové desce, modře prošívané bezpečnostní pásy, sportovní pedály s hliníkovými kryty, prahy dveří se logem Alpine a specifický volant) – v nabídce nahrazuje dřívější „sportovní“ výbavu E-Tech Engineered (a ještě předtím RS Line).

Foto: Renault

Vzadu už je novot méně, design celku ale funguje na jedničku!

I v Capturu zanechal svůj hudební podpis kouzelník Jean-Michel Jarre (stejně jako ve Scénicu E-Tech), který nahrál dvě uvítací zvukové sekvence (jedna je specifická pro výbavu Esprit Alpine) přehrávající se při nástupu do auta. Také se podílel na ozvučení interiéru nejen výchozím audiem Arkamys Auditorim, ale především hi-fi systémem Harman Kardon s 9 reproduktory a pěti akustickými předvolbami přesně podle návrhu Jarreho.

Captur jinak stále nabízí solidní ergonomii a příkladnou prostornost, kterou vylepšuje posuvná zadní lavice (rozsah 16 cm), jež umožní nafouknout objem kufru ze základních 404 až na 536 litrů. V kabině pak najdete šikovné úložné prostory o celkové kapacitě 24,7 litru, a to včetně sedmilitrového výsuvného šuplíku před spolujezdcem.

Foto: Renault

Služby od Googlu jsou zapracované do středové obrazovky i nového digitálního štítu.

Nezměnila se ani široká nabídka motorizací, která zahrnuje čistě benzinové jednotky (přeplňovaný tříválec s výkonem 90 koní a mild-hybridní přeplňovaný čtyřválec s výkonem 140 koní a manuálem, nebo 160 koní kombinovaný s automatem), jeden motor spalující LPG (litrový stokoňový tříválec) a úsporný hybrid nabíjený jízdou (HEV) produkující kombinovaný výkon 145 koní.

Nový Captur s nimi bude jezdit zase o něco bezpečněji, je totiž vybaven 28 asistenčními systémy nejnovější generace – ta zahrnuje pokročilejší systém asistované jízdy (dokáže se přizpůsobit provozu i na silnicích nižší třídy), prediktivní hybridní jízdu (maximalizuje efektivní využití elektrické energie) a rádce pro bezpečnější a ekonomičtější jízdu, bohužel vás také v souladu s aktuálními předpisy bude šikanovat za překročení povolené rychlosti (což jde ve Scénicu velmi snadno vypnout, snad to tak bude i v Capturu).

Nový Captur již sjíždí z výrobních linek továrny ve španělském Valladolidu, v Evropě se začne prodávat tento měsíc. Češi si na modernizovaný Captur počkají až do května (kdy bude při slavnostním uvedení na trh představen i ceník), přičemž první vozy dorazí k dealerům před prázdninami.

Jak se vám líbí omlazený Renault Captur?
Paráda, velmi prokoukl!
87,4 %
Neurazí, nenadchne...
6,8 %
To není nic pro mě.
5,8 %
Celkem hlasovalo 1334 čtenářů.

Reklama

Načítám