Hlavní obsah

Nový Ford Transit Custom: Nafta v nabídce zůstává, chystá se také hybrid a čistě elektrická verze

Foto: Ford

Oblíbená kompaktní dodávka nabídne několik verzí, od té pracovní až po vrcholnou variantu Sport. Naftový motor v nabídce stále zůstává

pátek 12:00

Oblíbená komerční kompaktní dodávka od Fordu je zrovna ve vrcholné formě a nic na tom nemění ani současná éra změn a elektrifikace – Transit Custom nejenže si i nadále můžeme koupit v naftě (třikrát sláva), ale jsou k dispozici i modernější typy pohonu jako plug-in hybrid nebo plně elektrická verze e-Transit Custom.

Článek

Ford už dávno představil elektrický e-Transit Custom. Jenže co si budeme povídat, byl by sám proti sobě, kdyby zanevřel na starou dobrou a osvědčenou naftu, a tak kompaktní verzi komerční dodávky Fordu lze i nadále natankovat pomocí černé pistole. Kromě naftové a plně elektrické verze však přibyl i hybrid. Co myslíte, která verze bude nejprodávanější?

Vzhled a výbava

Foto: Ford

Nový Ford Transit Custom se představil v několika variantách, od základního pracanta ve verzi Base až po vrcholnou verzi Sport. Nafta v nabídce i nadále zůstává

Není překvapením, že vzhled vychází z toho, který už známe z e-Transitu Custom, neboť řada karosářských dílů je u všech verzí stejná. Na pohled patrně nejvýraznější změnou bude nová (a hlavně funkční) maska chladiče s horizontálním žebrováním (u hybridu i u nafty), která je ještě doplněna o vertikální průduchy po stranách nárazníku u naftové verze.

Prozatím víme, že by mělo být celkem šest výbavových stupňů – jmenovitě Base, Trend, Limited, Active, Trail a vrcholný Sport. Konkrétní rozdíly jednotlivých specifikací zatím automobilka nespecifikovala, i tak jsme ale schopni odvodit základní poznávací znaky jako (ne)lakování nárazníků, přítomnost či rozměr litých kol, mírně odlišnou grafiku předních svítilen, hliníkové boční nášlapy u verze Trail nebo třeba zvýrazněné boční prahy u verze Sport.

Plug-in hybridní verzi potom bezpečně poznáme podle otvoru pro dobíjecí port v předním nárazníku.

Foto: Ford

Nejčastěji vídaným Transitem Custom bude patrně pracovní verze Base. Tady můžeme počítat s čtyřmi variantami velikosti – délka L1 a L2, případně výška H1 a H2

Nový Transit Custom vychází ze zcela nové architektury, u které se od prvopočátku počítalo také se zakomponováním elektřiny a kterou sdílí s novým VW Transporterem. Ohledně rozvržení interiéru se počítá s klasickou užitkovou dodávkou s velkým nákladovým prostorem a sedadly pouze vpředu, s pětimístnou verzí nebo s plnohodnotným mikrobusem s 8 sedadly.

Ve výsledku bychom se měli dočkat celkem dvou variant délky (L1 a L2) a dvou variant výšky (H1 a H2), ovšem ze hry stále není ani rodinně orientovaná verze Tourneo Custom, která by plnila funkci kompaktního MPV.

Interiér

Foto: Ford

Díky modernizovanému palubnímu systému SYNC 4 bude možné Transit Custom využívat také jako mobilní kancelář

Uvnitř kabiny patrně jako první upoutá pozornost velký displej infotainmentu s úhlopříčkou 13 palců s nejnovějším softwarem SYNC 4 – výrobce neprozradil, jestli bude dostupný napříč celým spektrem výbav, nebo zda si jím budou pyšnit pouze vyšší verze výbavy.

Hlavní displej lze ovládat i skrze volant, a to včetně funkce Mobile Office, díky které lze z vozu mít mobilní kancelář. Kromě toho skrz samotný volant prosvítá digitální přístrojový displej zobrazující veškeré základní informace o jízdě.

Motorizace

Většinu z nás bude patrně zajímat naftová verze, a tak začněme u ní. Jde o modernizovanou verzi starého známého agregátu EcoBlue, v tomto případě v několika výkonových variantách – 110 koní, 136 koní, 150 koní a vrcholem je 170koňová varianta.

Tady můžeme počítat s klasickým manuálním šestikvaltem, který i nadále může být na přání spřažen se samosvorným diferenciálem (!) na přední nápravě, kdo by však chtěl, stále je k dispozici pohodlnější osmistupňová automatická převodovka a verze s pohonem všech kol. Pro verzi ve čtyřkolce a v automatu Ford udává tažnou sílu 2 500 kg.

Úplně nezajímavě nezní ani plug-in hybridní verze – tady totiž elektromotoru asistuje 2,5l benzinový čtyřválec, jde tedy o systém převzatý z typu Kuga. Jen pro připomenutí – v SUV Kuga tento pohon dává výkon 225 koní. Částečně za to vděčí i baterii o kapacitě 11,8 kWh, která sama o sobě dodává dostatek energie na 56 km čistě elektrické jízdy.

Čistě elektrický e-Transit Custom se může pochlubit výkonem 217 koní a užitečným točivým momentem 415 Nm. Ten díky větší 74kWh baterii zvládá normovaný dojezd 380 km dle metodiky WLTP.

Kdy?

Ford má v plánu představit nový Transit Custom na veletrhu v německém Hannoveru, výroba vozu jako taková má potom probíhat v Turecku. Klíčky od naftových Transitů Custom by měli zákazníci převzít zhruba v půli roku 2023, uvedení hybridní a elektrické verze to bude následovat. Do té doby výrobce jistě uvede i ceny.

Reklama