Hlavní obsah

Nové Lamborghini je tady! Revuelto je elektrifikované a s výkonem 1015 koní. Ale V12 zůstává!

Foto: Lamborghini

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Netrpělivě očekávané nové dvanáctiválcové Lamborghini se oficiálně odhaluje se jménem Revuelto. Nástupce úspěšného Aventadoru je historicky prvním plug-in hybridem slavné značky, který si zachovává tradiční atmosférický vidlicový dvanáctiválec spolupracující s trojicí elektromotorů. Začne se prodávat už koncem letošního roku a bude stát minimálně 10 milionů korun.

Článek

Nové dvanáctiválcové Lamborghini se konečně představuje! Italská továrna na sny nás na oficiální debut nástupce úspěšného Aventadoru lákala už v minulých týdnech a zákulisní spekulace opravdu nelhaly. Významná novinka, kterou si Lamborghini naděluje jako dárek k letošnímu 60. výročí založení automobilky, se opravdu jmenuje Revuelto (vyslovuje se „revůeltou“) po španělském bojovém býku. Nové Lamborghini je současně prvním plug-in hybridním supersportem slavné značky, i díky tomu přijíždí se zdrcující rychlostí.

Italové nám nejmodernější elektrifikovanou techniku nového supersportu už představili, takže si ji pojďme připomenout. Nové Lamborghini Revuelto si zachovává tradiční vidlicový dvanáctiválec, přičemž nově vyvinutá 6,5litrová jednotka je spojená s plug-in hybridem se třemi elektromotory a systémovým výkonem 1015 koní. Součástí neméně tradičního pohonu všech kol je i nová osmistupňová dvouspojková převodovka. Automobilka už odhalila i fakt, že hybrid pracuje s třinácti jízdními režimy, včetně čistě elektrického s nejvyšším výkonem 180 koní. To je do města dostačující.

Foto: Lamborghini

Hybridní dvanáctiválcové Lamborghini Revuelto představuje nový design značky. Osobitá tvář se inspiruje exkluzivnějším projektem Sián FKP 37.

Dvanáctiválcové srdce supersportu má atmosférické plnění a samo o sobě vyvine maximální výkon 825 koní při 9250 otáčkách za minutu a vrcholný točivý moment 725 Nm. Dva elektromotory najdeme na předních kolech, zatímco jediný zadní elektromotor je součástí dvouspojkové převodovky s mokrými spojkami. Elektrická energie pro podporu benzinového dvanáctiválce se ukládá do 3,8kWh akumulátoru ve středovém tunelu v kabině. Maximální dojezd čistě na elektřinu je necelých 10 kilometrů a silnému motoru trvá opětovné nabití baterie jen šest minut. Z externího zdroje to pak se 7kW palubní nabíječkou trvá třicet minut.

S obrovským benzino-elektrickým výkonem novému Lamborghini zabere zrychlení z 0 na 100 km/h jen 2,5 sekundy, dvoustovkou jede za méně než sedm sekund a maximální rychlost dosahuje 350 kilometrů v hodině. Italská továrna k tomu dodává, že s aktivním řízením zadních kol, výkonnými brzdami a speciálně vyvinutými pneumatikami Bridgestone Potenza Sport je nové Revuelto dokonalou ukázkou extrémně rychlých vozů blízké budoucnosti. Pro zajímavost doplňuje, že standardně obouvá pneumatiky o rozměru 265/35 R20 vpředu a 345/30 R21 vzadu. Na volitelných větších kolech pak najdeme pneumatiky 265/30 R21 vpředu a 355/25 R22 vzadu.

Foto: Lamborghini

Tradiční vzhůru otevírající se dveře jsou tu. Ohromný zadní difuzor se spolu s vytvářením aerodynamického přítlaku stará také o efektivnější chlazení motoru.

Lamborghini Revuelto je prvním supersportem značky s novým monokokem s plně karbonovou přední strukturou. Už spekulace odhalovaly, že se novinka vzhledově inspiruje starší hybridní limitkou Sián FKP 37, a Lamborghini říká, že představuje nový designový jazyk. V exteriéru je plno divokých úhlů i ostrých hran, přičemž silueta střechy připomíná předcházející Aventador. Nejvýraznějším designovým rysem je písmeno Y, jasně viditelné na denním svícení, které supersport spojuje s moderními „leteckými prvky“.

Inspirace vojenskými stíhačkami je u Lamborghini už více než desetiletou tradicí a značka nadšeně říká, že jako řidič budete pilotem a váš spolujezdec bude kopilotem. Do moderního interiéru se nastupuje skrze klasické nůžkové dveře, jaké dvanáctiválcové supersporty Lamborghini mají už od legendárního modelu Countach. Základem architektury je 12,3palcový digitální přístrojový štít ve spojení s 8,4palcovou centrální obrazovkou infotainmentu. Novinkou pro značku je horizontální 9,1palcový displej s nejdůležitějšími daty před spolujezdcem.

Foto: Lamborghini

Luxusní interiér zakládá na architektuře s trojicí displejů. Novinkou je horizontální obrazovka před spolujezdcem.

Exkluzivitu každého z vyrobených modelů Revuelto zajišťuje široká paleta přibližně 400 exteriérových barev doplněná minimálně 70 barevnými variantami kokpitu. Automobilka se navíc snaží být ekologická a spolu s luxusními materiály u svých nejmodernějších modelů používá i mikrovlákna vyrobená z recyklovaného polyesteru.

Pro slavnou italskou továrnu však na prvním místě zůstávají jízdní výkony, aby i nejnovější dvanáctiválcové „lambo“ bylo opravdovým Lamborghini. Vedle závěrečného Aventadoru Ultimae je Revuelto o 61 procent účinnější a s propracovanou aerodynamikou generuje o 66 procent vyšší přítlak. Aktivní zadní křídlo se automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám a zadní difuzor zlepšuje stabilitu ve vysokých rychlostech i pomáhá s efektivnějším chlazením motoru.

Lamborghini o novém Revuelto mluví jako o „vysoce výkonném elektrifikovaném vozidle“ (High-Performance Electrified Vehicle), čímž v anglických označeních upravuje slovíčko PHEV na HPEV. Jenže nejmodernější technologie v extrémně rychlých supersportech zkrátka nestojí málo peněz. Nové Lamborghini Revuelto sice zatím nemá oficiální ceník, ale odhadovaná základní cena s jistotou přesáhne deset milionů korun. Dvanáctiválcová novinka se začne prodávat koncem letošního roku.

Reklama

Načítám