Hlavní obsah

Neuvěřitelně propracovaný model závodního Ferrari šokuje detaily, ale také cenou. Stojí jako nová Fabia

Foto: Amalgam

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mít doma okruhové Ferrari a nemuset se zadlužit do konce života? Tato 296 GT3 stojí „jen“ 400 000 Kč, ale bohužel se v ní neprojedete.

Článek

Toto závodní Ferrari 296 GT3 vypadá skvěle, že? Jen nasednout a vyrazit na dlouhatánské rovinky ikonického italského okruhu Monza. Vůz má působivé tvary, veškerá aerodynamická řešení pro vysoký přítlak, karbonová zrcátka ukotvená na elegantních bocích, nechybí ani sada závodních pneumatik Pirelli.

Proč by tedy auto nemohlo vyjet na závodní okruh? No, není to skutečný vůz, ale do detailu zpracovaný model od společnosti Amalgam v měřítku 1 : 8. Tento kousek má na délku necelých 56 centimetrů a vznikal na základech interních dokumentů Ferrari tak, aby byl co nejvěrnější originálu. Celý vývojový proces trval 3 000 hodin a sestavení každého vozu zabere zhruba 300 hodin.

Foto: Amalgam

Krásná výzdoba pracovny, že? Dokud se nepodíváte na cenu…

Amalgam se chlubí, že všechny součásti skutečného vozu jsou aplikovány také na jeho zmenšenině. Můžete si všimnout třeba detailně zpracované kabiny včetně bezpečnostních pásů, pro závoďák typických spínačů či volantu. Dovnitř můžete nahlédnout díky otevíratelným dveřím, bohužel však pro tento typ modelu zůstává zapečetěn kryt šestiválcového motoru.

Společnost potvrdila, že postaví limitovanou edici o 199 exemplářích a každý může být zhotoven dle konkrétních požadavků zákazníka. Dokonce i nabízené barvy lakování pocházejí z oficiálního katalogu Ferrari! S tím vším souvisí i pořizovací cena, která je vyčíslena na 18 090 dolarů, což je v přepočtu 400 000 Kč. Jen pro zajímavost - za stejnou cenu dnes pořídíte novou Škodu Fabia s přeplňovaným litrovým tříválcem.

Je to samozřejmě hodně peněz, překvapivě však nejde o nejdražší model v nabídce. Amalgam nabízí nespočet dalších modelů, závoďáků, ale i monopostů F1. A třeba vítězný Ford GT40 z Le Mans 1969 ve shodném měřítku 1 : 8 stojí 23 460 dolarů, tedy přes půl milionu korun. A to raději nezmiňujeme, že společnost je schopna vám zhotovit one-off specialitku přesně dle vašeho přání.

Reklama

Načítám