Hlavní obsah

Nejvýkonnější Lamborghini historie: Nástupce Aventadoru bude mít přes 1 000 koní

Foto: Lamborghini

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lamborghini oficiálně odhalilo techniku nového dvanáctiválcového supersportu, kterým už brzy nahradí ukončený Aventador. Novinka slibuje tradiční atmosférický motor V12 s plug-in hybridem se třemi elektromotory s kombinovaným výkonem až 1 000 koní. Nové Lamborghini tak bude výrazně rychlejší i zelenější.

Článek

Nová éra pro italskou značku Lamborghini právě začíná. Už koncem loňského roku nám zástupci továrny při zahájení prodeje vrcholného SuperSUV jménem Urus Performante v Česku odhalili, že 2022 byl posledním rokem přinášejícím nehybridní Lamborghini. Italové letos slaví 60 let od založení automobilky a současně se připravují na nové technologie. Vůbec poprvé v historii značky se letos představí první elektrifikované modely s rozzuřeným býkem ve znaku.

Jedním z nejočekávanějších vozů je nový vlajkový supersport, který v portfoliu značky nahradí donedávna vyráběný Aventador. Všechny spekulace o vyvíjeném novém dvanáctiválcovém srdci a elektrifikaci však v dnešních dnech končí. Italská továrna zveřejňuje první oficiální informace o budoucím vrcholném supersportu, se kterým bychom se měli seznámit ještě letos.

Foto: Lamborghini

Atmosférický 6,5litrový vidlicový dvanáctiválec ve spojení se třemi elektromotory. Kombinovaný výkon plug-in hybridního Lamborghini je až 1 000 koní.

Nová italská „placka“ vzniká s interním označením LB744 a základem bude zcela nový atmosférický 6,5litrový vidlicový dvanáctiválec. Inženýři v Sant'Agata Bolognese odhalují, že s hmotností 218 kilogramů je o 17 kilogramů lehčí než čistě spalovací motor ve finálním Aventadoru Ultimae. Oproti němu je dvanáctiválec v novém šasi otočen o 180 stupňů a je součástí plug-in hybridního pohonu s osmistupňovým dvouspojkovým automatem a čtyřkolkou tvořenou třemi elektromotory. Spalovací motor pak je spojen výhradně se zadními koly.

Elektrifikace čeká i nejprodávanější Lamborghini všech dob

Italské Lamborghini připravuje více elektrifikovaných modelů a jedním z nich podle častých spekulací bude i nejprodávanější model značky, kterým je u milionářů populární SuperSUV Urus. Nejnovější informace odhalují, že s největší pravděpodobností využije plug-in hybridní techniku koncernového Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Pro automobilku to bude ideální řešení pro další snížení flotilových emisí značky. V loňském roce továrna oslavila 20 tisíc vyrobených Urusů a letos jich už bude o další tisíce víc.

Foto: Lukáš Volšický

Lamborghini Urus zakládá na koncernové technice, jakou najdeme i v Audi RS Q8, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne.

Z nejnovějších zákulisních informací se zdá, že představení nového supersportu Lamborghini s tradičním motorem V12 je na spadnutí. A dokazují to i nově odhalená technická data. Spalovací jednotka sama o sobě vyvine maximálních 813 koní v 9 250 otáčkách za minutu a 725 newtonmetrů při 6 750 otáčkách za minutu. Lamborghini dodává, že červené pole otáčkoměru nejsilnějšího silničního modelu všech dob bude začínat v 9 500 otáčkách za minutu!

Foto: Lamborghini

Akumulátor elektrické energie o kapacitě 3,8 kWh je umístěn v centrálním tunelu vozu.

V Lamborghini elektrifikaci nepoužívají jen proto, aby uspokojili ekologické aktivisty, ale také pro zvýšení efektivnosti svých vozů i vyšší výkony. Kombinovaný výkon slibuje rovných 1 000 koní a ve spojení s 3,8kWh akumulátorem v centrálním tunelu se projekt LB744 umí pohybovat čistě na elektřinu. Ideální pro ukázku funkce elektropohonu je třeba couvání, kdy se nové „lambo“ pohybuje jen silou předního elektromotoru. Výhradně na elektřinu, ale novinka umí jet i dopředu, a to pomocí všech kol.

I když by nadšenci do Lamborghini raději viděli pokračování hrubiánských supersportů, časy se mění a i cílová skupina zákazníků začíná přemýšlet ekologičtěji. Italové říkají, že ve srovnání s posledním Aventadorem Ultimae budou emise COnástupce nižší až o 30 procent. Největší účinnosti majitelé pochopitelně dosáhnou při pravidelném nabíjení vozu. S maximálním nabíjecím výkonem 7 kW jej z externího zdroje nabijete za přibližně půl hodiny. Funguje ale i rekuperace a chodem spalovacího motoru se baterie nabije za pouhých 6 minut.

Foto: Automotive_Mike

Spekulace říkají, že nový supersport se bude jmenovat Lamborghini Revuelto. Jenže slovo „revuelto“ se ve španělštině používá pro míchaná vajíčka.

Všechnu spalovací i elektrickou energii pak nejnovější Lamborghini využije k tomu, aby bylo co nejrychlejší. Automobilka zatím nezveřejňuje oficiální parametry, ale říká, že ve spojení s novou DCT převodovkou je změna rychlostních stupňů mnohem rychlejší než v desetiválcovém Huracánu, taktéž s dvouspojkovou převodovkou. I nadále by tak nové Lamborghini s interním kódovým označením LB744 mělo být ohromujícím zážitkem.

Novou dvanáctiválcovou „placku“ jsme zatím oficiálně neviděli. Na internetu však již kolují uniklé fotografie, stejně tak jako možné jméno – Revuelto. Lamborghini si už na název zaregistrovalo ochrannou známku, ale momentálně neznáme jedinou spojitost s vozem. Italská továrna své vozy tradičně pojmenovává podle slavných býků nebo názvosloví z býčích zápasů. Ve španělštině, v níž se Italové často inspirují, se totiž slovo „revuelto“ používá pro míchaná vajíčka. Což ve spojení se supersportem zní zvláštně.

Reklama

Načítám