Hlavní obsah

Aventador Ultimae: Tradiční V12 od Lamborghini se loučí

Foto: Lamborghini

Svět sportovních aut se výrazně mění a nastává konec jedné fantastické éry. Lamborghini představuje finální verzi Aventadoru s čistokrevným atmosférickým dvanáctiválcem bez elektrifikace, se kterým se stává posledním superautem svého druhu. Všechna další dvanáctiválcová Lamborghini už budou jen s elektromotorem navíc.

Článek

Lamborghini Aventador je na světě už 10 let a za tu dobu urazilo dlouhou cestu. Ohromovalo přihlížející svým pronikavým řevem, zpopularizovalo matně černou barvu na luxusních autech a supersportech a později se stalo nejrychlejším autem na Nürburgringu. Všechno však jednou končí a Italové připravili finální verzi, kterou se rozloučí nejen s Aventadorem, ale také s motorem V12, jak jej u Lamborghini známe.

Jmenuje se Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae, spojuje ty nejlepší vlastnosti ze všech předchozích verzí a přiváží decentní zvýšení výkonu 6,5litrového vidlicového dvanáctiválce. S nejvyšším výkonem 780 koní (574 kW) při 8 500 otáčkách za minutu je motor Ultimae nejsilnějším dvanáctiválcem, který kdy opustil továrnu v Sant'Agata Bolognese. Klasická V12 od Lamborghini se loučí na vrcholu evoluce.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Aventador Ultimae se bude vyrábět ve verzích kupé a roadster

Ultimae vychází ze současného standardního Aventadoru S, jehož techniku obohacuje o prvky z nejvýkonnější okruhově zaměřené verze SVJ. Je o 80 koní silnější než prapůvodní Aventador, o 40 koní silnější než Aventador S a o 10 koní silnější než Aventador SVJ. Samozřejmostí je pro Lamborghini typický pohon všech kol a sedmistupňová sekvenční převodovka ISR. S posíleným motorem zrychlí na stovku za 2,8 sekundy a maximální rychlost dosahuje 355 kilometrů v hodině.

Lamborghini v tiskové zprávě uvádí, že Aventador Ultimae pohání vrcholná verze tradičního spalovacího motoru V12, ale ani ze slov generálního ředitele společnosti Stephana Winkelmanna nelze poznat, zda očekávaný nástupce Aventadoru bude poháněn atmosférickým, nebo přeplňovaným dvanáctiválcem. S jistotou však automobilka říká jen to, že stále bude mít elektrifikovaný V12. O zbytku zřejmě rozhodne náročnost splnění evropské emisní legislativy.

Finální Aventador Ultimae se bude vyrábět ve verzích kupé a roadster, přičemž výroba bude omezena na 350 kupé a 250 roadsterů. Nástupce historicky nejúspěšnějšího dvanáctiválcového Lamborghini se má představit v roce 2023 a údajně má být vybaven hybridním pohonem se superkondenzátorem, který známe z limitovaného Lamborghini Sián FKP 37. Pozvedněme číše a virtuálně připijme na konec jedné nezapomenutelné éry. Životní cyklus Aventadoru se uzavírá a s tím brzo zmizí i supersporty s atmosférickým dvanáctiválcem uprostřed.

Reklama

Související témata:
Načítám