Hlavní obsah

Nejrychlejší BMW, které není BMW: 625 koní, 330 km/h a pouze 250 vyrobených kusů

Foto: Alpina

Supersedan, nebo superkombi? Rychlá Alpina B5 GT má nejsilnější motor v historii značky a je připravená vyrazit na německé dálnice

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už je to pár měsíců, co jsem řekl, že nejlepší bavoráky na světě vyrábí Alpina. A pořád si za tím stojím, protože teď představuje vylepšenou verzi fantastické „B-pětky“ s nejsilnějším motorem v historii značky. Nově má až 625 koní a je připravena zesměšnit vaše Ferrari, zatímco veze děti svého pána do školky. Jen málokdo dnes vyrábí takhle specifické rodinné auto.

Článek

Bylo to jedno z nejúžasnějších aut, co jsem v loňském roce mohl řídit. Rád vzpomínám na to, jak jsem si jej užíval v křivoklátských lesích a vědomím, že je dokonalou alternativou ke skvělému BMW M5, ale současně nabízí výrazně lepší praktičnost i užitnou hodnotou. Exkluzivní Alpina B5 Touring je doslova „superkombíkem“ a zřejmě jediným autem, jaké potřebujete, pokud hledáte ideální auto pro každodenní život rodinou a nemusíte se ohlížet na vaše bankovní konto.

A teď je ještě lepší. V dobách, kdy se mluví o nejisté budoucnosti Alpiny, se ukazuje nová varianta jednoho z nejslavnějších modelů značky, jakou i německá vláda uznává jako samostatného výrobce. Ne, Alpina není jen dalším z tunerů bavoráků. Specialisté z německého Buchloe na luxusnější a silnější bavoráky nám tak odhalují novou limitovanou Alpinu B5 GT, posouvající výkony i jízdní schopnosti základní „B-pětky“ na novou úroveň.

Foto: Alpina

Charakteristickými barvami Alpiny jsou modrá a zelená, ale německý specialista na nejlepší bavoráky vůbec si pro limitovanou B5 GT připravil i další odstíny

Nová Alpina B5 GT je k dispozici v obou karosářských verzích, jako standardní sedan i kombi Touring, a nejzásadnější novinkou je posílení dvakrát přeplňovaného 4,4litrového vidlicového osmiválce ze standardních 612 koní a 800 newtonmetrů na brutálnějších 625 koní a 850 newtonmetrů. I základní Alpina B5 byla extrémně silná, ale teď má díky dalším 13 koním a 50 newtonmetrům navíc o trochu větší sílu.

A co je nejdůležitější, nová Alpina B5 GT má nejsilnější motor Alpiny všech dob! Tuhle nadupanou bestii, mimochodem milující rodiny s dětmi, na německých dálnicích rozhodně nepodceňujte. Značka říká, že sedan umí zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, praktičtější kombík pak za 3,6 sekundy. A zatímco kombi jezdí „jen“ 322 km/h, se rychlejším sedanem zvládnete jet až 330 km/h. Vítejte ve světě supersportů s „bavorákem“, co je umí zesměšnit.

Foto: Alpina

Optimalizované sací potrubí, aktualizovaný software pro řízení motoru a nově nastavené plnící tlaky. V Alpině si připravili decentní doping

Technici Alpiny říkají, že decentního zvýšení výkonu osmiválce se jim povedlo dosáhnout novou optimalizací sacího potrubí, aktualizací softwaru řídicí jednotky motoru a novému nastavení plnícího tlaku turbodmychadel. To vše provedli u vozu, jehož alternativu mnichovská značka ani nenabízí. Tovární BMW řady 5 disponují osmiválcem pouze u sedanů, u praktičtějších Touringů bohužel ne.

Standardem pak budou pro Alpinu charakteristická modrá nebo zelená exteriérová barva, ale zájemci o exkluzivitu mohou sáhnout i po šesti dalších odstínech – Arctic Race Blue, Petrol Mica, Verde British Racing, Chalk, Imola Red, and Daytona Violet. V luxusních interiérech najdou základní kůži Nappa nebo příplatkovou Merino a spoustu unikátních příplatků. Všechny vozy budou mít typickou nerezovou plaketu se sériovým číslem.

Spolu s oficiálním debutem Alpina otevřela knihu objednávek a očekává, že první exempláře z celkem 250 vozů dodá zákazníkům letos v červenci. A kolik taková hračka stojí? Za levnější sedan zaplatíte minimálně 3,47 milionu korun, za dražší kombi Touring nejméně 3,55 milionu korun.

Reklama

Související témata:
Načítám