Hlavní obsah

Nejlepší Lego současnosti? Ferrari SP3 Daytona s funkční převodovkou a pohyblivými písty motoru!

Foto: Lego

Zapomeňte na LaFerrari! SP3 Daytona je pro automobilové šílence mnohem lepší – jednak ctí šedesátá léta, tedy zlatou éru sportovních prototypů, a navíc oproti LaFerrari má famózní atmosférický dvanáctiválec bez hybridního ústrojí. Bohužel však vyrobí jen 599 kusů. Pro verzi od Lega ale (téměř) žádná omezení neplatí…

Článek

Jméno dost možná nejvíce vzrušujícího Ferrari současnosti zní Daytona SP3 – 6,5 litru, dvanáct válců, žádné turbodmychadlo, žádný kompresor a už vůbec ne žádný hybrid. Jen sání, stlačení, výbuch, výfuk a žádný moderní zlepšovák k tomu. Výkon 840 koní přichází v závratných 9 250 otáčkách za minutu, a díky absenci hybridu je Daytona SP3 vlastně o 100 kilo lehčí než LaFerrari. Že na vás nezbylo? Žádný problém!

Foto: Lego

Přirozeně měli lidé od firmy Lego k dispozici Ferrari SP3 Daytona v životní velikosti. Než se pustili do práce, pozorně si Daytonu prohlédli. „Hej, už přivezli to Ferrari, pojďte se podívat!“

Díky spolupráci samotné automobilky Ferrari a divize Lego Technic dánského hračkářského gigantu totiž vznikl důvod, proč se můžete doma vymluvit na „nezbytně nutnou“ koupi této stavebnice – samozřejmě pro děti, to je snad všem jasné… Ehm, jasně.

Vůz z limitované série „Icona“ vznikne v počtu pouhých 599 kusů a podobně bude společnost Lego nabízet pouze pro prvních 5 000 zákazníků speciální knihu mapující celkovou spolupráci firem Ferrari a Lego od začátku do konce – její cena je 2 099 Kč. Samotné Ferrari SP3 Daytona (tedy to kostičkové) bude stát 10 499 korun.

Tato stavebnice tvořená 3 778 kusy legendárních kostiček je osminovou zmenšeninou úchvatné Daytony SP3, takže měří 59 centimetrů na délku, 15 centimetrů na výšku a 25 centimetrů na šířku. Jako každý výtvor z programu Lego Technic je i tento nesmírně propracovaný a zaujme děti všech velikostí – zejména ty „děti“, které už mají svoje vlastní auto zaparkované buďto před domem, nebo v garáži.

Foto: Lego

Stavebnice vznikala ve velmi úzké spolupráci přímo s automobilkou, celý proces je ostatně zdokumentován ve speciální knize, která bude rovněž v prodeji

Součástí této stavebnice je rovněž (funkční!) osmistupňová dvouspojková převodovka a dvanáctiválcový motor s pohyblivými písty. To však není vše – pro ještě větší umocnění autenticity tu je zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníky jako na skutečném autě, funkční odpružení nebo velmi realisticky vypadají brzdy.

Funkční jsou rovněž dveře, které se otevírají směrem vzhůru, stejně jako v případě silniční Daytony SP3. Za nimi se ukrývá krásně propracovaný interiér s pečlivě vyvedenými sedadly a volantem s miniaturním znakem vzpínajícího se hřebce na žlutém pozadí.

Foto: Lego

Stavebnice Ferrari Daytona SP3 si také udělalo výlet do svého druhého domova, do továrny v italském Maranellu. Jen asi nejelo úplně po vlastní ose…

Zajímavý je také fakt, že stejně jako skutečný typ SP3 Daytona i stavebnice Lego má (byť ne kovaná) kola v leskle stříbrné barvě s uchycením pomoci centrálních matic, což je velmi příjemný detail. „Vůbec žádný detail nebyl vynechán,“ neskrývá svoji radost Niels Christiansen, šéf společnosti Lego Group. „Jsem naprosto unešen pozorností k detailu a zároveň precizností, která je zachována i u poměrně malého modelu.“

Ferrari Daytona SP3, které si můžeme dovolit i my normální smrtelníci, jde do prodeje 1. června, přičemž do vybraných prodejen dorazí dva měsíce poté. Stavebnice je doporučena pro „děti“ od 18 let a souběžně se stavebnicí jako takovou půjde do prodeje rovněž výše zmíněná kniha „Lego Technic Ferrari Daytona SP3: The Sense of Perfection“.

Kniha jako taková graficky mapuje nejen spolupráci firem Lego a Ferrari, ale rovněž mapuje průběh projektu od prvotních návrhů až po konečnou výrobu. Pravda, na stavebnici není zrovna nejlevnější, ale nezapomeňte, že jde o jediný způsob, jak mít doma úchvatný supersport Daytona SP3.

Cena skutečného Ferrari Daytona SP3 je totiž zhruba 50 milionů Kč a celá kvóta 599 kusů už zná své majitele. Daytona SP3 je údajně aerodynamicky nejpokročilejším vozem značky, váží 1 485 kg a disponuje výkonem 840 koní a 700 Nm točivého momentu. Z klidu na stovku vystřelí za 2,8 sekundy a pokračuje až na 340 km/h.

Reklama

Načítám