Hlavní obsah

Mají zákazníci lepší vkus než Ferrari? Nové SP48 Unica na přání klienta je nejhezčí Ferrari dneška

Foto: Ferrari

Italské Ferrari vyslyšelo přání dalšího dlouhodobého klienta a společně s ním vyvinulo nové zcela unikátní Ferrari, vycházející z již vyprodaného modelu F8 Tributo. Nový exkluzivní supersport s vysokootáčkovým osmiválcem se inspiruje základním kupé značky a přidává k tomu osobitý elegantní styl s čistými křivkami. A vypadá naprosto dokonale!

Článek

Jste bohatí a toužíte po novém Ferrari, ale žádný z nejnovějších modelů pro vás není dost exkluzivní? Maranellská továrna na sny má dlouhou tradici v individualizaci a úpravách standardních modelů, ale i v navrhování unikátních vozů na přání zákazníků přesně podle jejich zadání.

Po nedávných jedinečných dvanáctiválcových projektech Omologata a BR20 se v dnešních dnech představuje další unikát s osmiválcem. Ten se jmenuje SP48 Unica a vychází ze sériového modelu F8 Tributo s motorem uprostřed, který v něm však poznají jen opravdoví znalci nejmodernějších italských hřebců.

Foto: Ferrari

Unikátní design Ferrari SP48 Unica vznikal technologií procedurálně-parametrického modelování a 3D prototypování

Nejnovější unikátní Ferrari italská továrna vyrobila pro dlouholetého klienta značky, jež se na vývoji sám podílel a měl slovo v každém kroku procesu. Kompletně nová přední část se inspiruje osmiválcovým kupé Roma a návrháři při jejím vývoji pracovali s procedurálně-parametrickým modelováním a 3D prototypováním. Výsledkem je dokonale osobitý supersport.

Nejvýraznější změnou oproti výchozímu modelu však prošla zadní část. Odtamtud totiž zmizela pro moderní Ferrari s motorem uprostřed typická prosklená „výkladní skříň“ odhalující výhled na srdce supersportu. Čtveřici kulatých koncových světel pak nahrazují tenké LED lišty a celkově je design speciálního vozu mnohem čistější a elegantnější.

Foto: Ferrari

Jedinečné Ferrari továrna vyrobila na přání dlouholetého klienta, jež se do navrhování a vývoje aktivně zapojil

Ferrari SP48 Unica má i nová kola, ale na oficiálních fotografiích bohužel neodhaluje vylepšený interiér. Do něj nahlédnete v oficiálním videu, přičemž kabina z většiny vychází ze standardního F8 Tributo. Největší odlišností tmavého vnitřku je logo „SP48 Unica“ a sedadla jsou navíc čalouněna laserem perforovanou alcantarou.

Ferrari nezveřejnilo jedinou informaci o technických úpravách, ale lze předpokládat, že SP48 Unica pohání známý přeplňovaný 3,9litrový vidlicový osmiválec z F8 Tributo o 720 koních (530 kW) a 770 newtonmetrech. Díky tomu supersport zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a jezdí maximální rychlostí 340 km/h.

Italská značka z Maranella nezveřejnila cenu, jakou za unikátní vůz majitel zaplatil, ale Ferrari si za speciální přestavbu jistě řeklo ohromný příplatek. Za základní Ferrari F8 Tributo, než se definitivně vyprodalo, zájemci zaplatili minimálně 6,5 milionu korun.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: