Článek
Největší domácí automobilka Škoda Auto vyrobila ve svých závodech v ČR 161 733 osobních automobilů, což je meziroční nárůst o 14,1 procenta. Z toho bylo 7 015 elektromobilů a 1 590 plug-in hybridů. Podíl bateriových aut tak byl okolo pěti procent. Hyundai zvýšil produkci o 8,7 procenta na 58 000 vozů, z toho 16,9 procenta tvořila auta na baterie. Toyotě vzrostla výroba o 120 procent na 42 495 automobilů. Téměř 47 procent produkce představoval hybridní Yaris HV.
„Nejen lednové, ale i únorové údaje výroby vozidel překonávají v absolutních číslech ty nejlepší výsledky z doby před krizí. Navzdory výpadkům některých komponent či zprávám o ekonomickém ochlazení tak autoprůmysl i nadále podporuje českou ekonomiku. Vozidlům tuzemských značek se totiž daří jak na domácím, tak evropském trhu. To potvrzují údaje nejprodávanějších značek v Evropě podle počtu prodaných vozidel, kde se Toyota a Škoda Auto umístily mezi prvními třemi,“ uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
V lednu a únoru 2024 bylo v Česku vyrobeno 678 autobusů, tedy o 45 vozidel více než ve stejném období loňského roku. Iveco CR ve Vysokém Mýtě zvýšilo produkci o desetinu na 642 autobusů, SOR vyrobil 31 vozidel, tedy o 14 méně než loni. Zbytek připadá na výrobce minibusů KHMC.
Tuzemský výrobce motocyklů Jawa Moto zvýšil produkci o 39 procent na 152 strojů.