Hlavní obsah

Na nejrychlejší Ferrari nepotřebujete miliony v bance, pro virtuální závodníky bude zdarma

Foto: Ferrari

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italové se připojují k tvůrcům futuristických fiktivních závodních konceptů Vision Gran Turismo a představují novou hračku pro virtuální závodníky. Už 23. prosince si na závodních tratích v nejnovějším Gran Turismu 7 na Playstationu zazávodíte s novým extrémním Ferrari Vision Gran Turismo. Má hybridní šestiválec a je rychlejší než všechny reálné závoďáky značky.

Článek

Herní závodní série Gran Turismo významně ovlivňuje svět aut a učí nejmladší generace „petrolheadů“ milovat rychlé sporťáky i závodění. Japonští vývojáři z Polyphony Digital si dávají záležet na autentičnosti, realističnosti i zábavnosti a výrobci exkluzivních aut to považují za součást svého marketingu. Což je inspiruje k navrhování ohromujících fiktivních virtuálních závoďáků, aby hráčům nabídli něco opravdu speciálního.

Jsou to hypersporty budoucnosti a všechny je spojuje společné jméno „Vision Gran Turismo“. Teď se ke kreativním tvůrcům připojuje dost možná nejslavnější automobilka na světě. Italské Ferrari konečně odhaluje svou studii „VGT“ a při svém letošním 75. výročí oslavuje legendární vytrvalostní závodní vozy ze šedesátých a sedmdesátých let, jakými jsou modely 330 P3 a 512 S.

Foto: Ferrari

Číslovka 75 připomíná letošní 75. výročí ode dne, kdy Enzo Ferrari založil svou vlastní automobilku, aby mohl financovat závodění

Vizionářští designéři Ferrari se však nesnaží jen vzpomínat na slavnou minulost, ale vzhlíží k nadějné budoucnosti a využívají k tomu moderní technologie dneška. Obrovské zadní křídlo a difuzor vycházejí z nového vytrvalostního speciálu Ferrari 499P a koncept Vision Gran Turismo ukazuje nově patentovanou aerodynamickou technologii s bočními kanály, vedoucími obtékající vzduch okolo kokpitu.

Na existujících základech staví i extrémně výkonné elektrifikované hnací ústrojí. Tvůrci virtuálního konceptu Ferrari Vision Gran Turismo se při vývoji nemuseli ohlížet na závodní regule, a tak použili dvakrát přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec ze silničního supersportu 296 GTB/GTS i závodních speciálů GT3 a 499P. Stádo italských plnokrevníků se mu rozrostlo na strhujících 1 030 koní (785 kW) při 9 000 ot./min. a 900 Nm. To je síla, jakou by organizace FIA určitě neschválila. Naštěstí auto ve skutečnosti neexistuje, tak je to vlastně jedno.

Foto: Ferrari

Ferrari Vision Gran Turismo je unikátní virtuální koncept jednomístného závoďáku. Návrháři si v něm vysnili nejnovější technologie továrny

A to ještě není vše. Ve Ferrari spojili spalovací šestiválec s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou z Formule 1 a třemi elektromotory – jeden najdete vzadu a dva pohánějí přední kola. Hybridní část elektrifikovaného pohonu tak přidává dalších 326 koní (240 kW). Automobilka pak dodává, že jen zadní kola trhají asfalt silou 1 100 Nm. Akumulátor díky technologiím z Formule 1 umí podávat maximální energii za všech okolností.

Inženýři Ferrari si s matematikou rozumí a vypočítali, že by jejich koncept Vision Gran Turismo zvládl akcelerovat z 0 na 100 km/h za necelé 2 sekundy, z 0 na 200 km/h za necelých 5 sekund a jezdit maximální rychlostí 350 km/h. Čistě hypoteticky by domácí testovací okruh automobilky Fiorano objel za necelou 1 minutu a 10 sekund. V dnešních dnech je tam nejrychlejším produkčním modelem plug-in hybrid SF90 Stradale s časem 1 minuta a 19 sekund.

V zatím posledním Gran Turismo 7 se na testovacím okruhu Ferrari bohužel neprojedete, ale na dostupných virtuálních závodních tratích jej proženete už 23. prosince letošního roku. Považujte to za malý dárek automobilky i vývojářů k Vánocům. V továrním muzeu značky v Maranellu pak už brzy bude k vidění i reálná maketa vozu, vystavená spolu s dalšími unikátními projekty.

Reklama

Související témata:
Načítám