Hlavní obsah

Mitsubishi oživí značku Ralliart – máme se těšit?

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi oživuje staré dobré označení Ralliart – sportovnější Outlander by měl mít sportovní bodykit, větší 22palcová kola, silnější brzdy… ale to je tak všechno. Větší smysl by tak leckomu mohly dávat terénní úpravy v rámci programu Ralliart Style

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Mitsubishi postupně oprašuje kdysi slavnou značku Ralliart, která je spojena zejména s typem Lancer a světem závodů rally – stane se z ní sportovní divize automobilky? Dost možná, neboť Mitsubishi představilo před nadcházejícím tokijským autosalonem fotografie „vysportovaného“ Outlanderu s dravějším designem. Láká také na kempingové a terénní úpravy pro hned několik modelů.

Článek

Ralliart, Lancer, rally. Spojení, které před mnoha lety bývalo stejnou samozřejmostí, jako když se řeklo „chleba s máslem“. Dnes je to však minulostí, i když automobilka Mitsubishi by to ráda napravila a ráda by oživila kdysi slavné označení. Ale za jakým účelem? Připomenout tradici? Podpořit prodeje? Zvýšit prestiž značky?

Foto: Mitsubishi

Značka Ralliart byla vždy spojována se speciály určenými pro závody rally. Tuto zašlou slávu by automobilka ráda oživila prostřednictvím sportovních a terénních paketů

Možná že od každého trochu – „speciální“ verze normálních modelů, které odkazují na závodní rodokmen, dnes vyrábí leckterá automobilka. Pravdou je, že takzvané Mitsubishi Vision Ralliart Concept není úplně prvním podobným projektem z posledních let – optickým paketem Ralliart Mitsubishi před nedávnou opatřilo typ Pajero, šlo ovšem opravdu jen o vizuální změny oproti standardu, verze „Pajero Sport“ se navíc dodávala výhradně na thajský trh.

Koncept Vision Ralliart je nový model Outlander PHEV, zde vylepšený o agresivnější přední nárazník s výraznější mřížkou, boční prahy s decentním logem Ralliart a zadní nárazník. Nové sportovní díly jsou doplněny o rozšířené blatníky vpředu i vzadu, podběhy pak vyplňují 22palcová litá kola.

Po mechanické stránce to začíná slibně – Vision Ralliart Concept dostal brzdy… a tím vlastně mechanické úpravy tohoto Outlanderu končí. Je tedy docela dobře možné, že slavné označení Ralliart se patrně dočká po letech oprášení, zatím to však vypadá, že bude plnit formu spíš čistě vizuálních doplňků. Tedy něco jako Monte Carlo u Škody, M paket u BMW nebo S Line u Audi.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi před nedávnem představilo Pajero Sport pro thajský trh. Opět však šlo jen o vizuální změny

Možná však nakonec dojde i na účelné úpravy od divize Ralliart – Mitsubishi totiž na autosalonu v Tokiu chystá představení hned několika modelů ve verzi Ralliart Style. Této „výbavy“ by se kromě Outlanderu měl dočkat také model Eclipse Cross, kromě toho Mitsubishi plánuje uvést na trh celou řadu doplňkového sortimentu.

Foto: Mitsubishi

Optického paketu by se v budoucnu mohl dočkat také typ Eclipse Cross

U typu Eclipse Cross s paketem Ralliart Style se počítá s exkluzivním bílým lakem White Diamond, přední spoiler, nástavce bočních prahů a difuzor zadního nárazníku by pak byly nabarveny sytě červenou barvou. Litá kola, kryty vnějších zpětných zrcátek a ližiny přecházející ve střešní spoiler pak budou v černé, která bude kontrastovat s barvou karoserie. Podobně jako v případě konceptu Vision Ralliart, založeném na Outlanderu, ani zde nedojde k zásadním (či možná žádným) mechanickým úpravám.

Foto: Mitsubishi

Outlander v úpravě Wild Adventure je do značné míry inspirován expedičními vozy – v dnešní době by si mohl najít mnoho příznivců

O něco užitečnější se jeví terénní pakety pro dobrodruhy – takto upravený Outlander nosí přídomek Wild Adventure Style, podobně upravený typ Delica, dostupný především v Asii a Austrálii, je označován přídomkem Tough x Tough. Oba pakety pak vznikaly ve spolupráci s outdoorovou japonskou značkou Ogawa.

Outlander ve verzi Wild Adventure Style částečně připomíná expediční vozidlo a slibuje vybavení jako odolné nášlapy na bocích, ochranné prvky nárazníků, lišty blatníků z odolnějších plastů, střešní nosič, naviják a kempingové vybavení.

Foto: Mitsubishi

Terénní verze Mitsubishi Delica pravděpodobně zůstane v regionu Asie a Austrálie. Škoda…

Delica ve verzi Tough x Tough se potom dočkala přizvednutého podvozku a 16palcových kol obutých do terénních pneumatik. Karosářské úpravy zahrnují ochranné prvky nárazníků, nýtované kryty blatníků a přídavné svítilny se světelnou rampou a střešní nosič.

Takto upravený typ Delica se bude pyšnit exkluzivní matnou barvou Black Mica s červenými akcenty a znaky Ralliart na bocích. Ve střešním nosiči se potom ukrývá stan pro přenocování, k tomu však po sklopení může sloužit i druhá a třetí řada sedadel tohoto MPV.

Možná jste slyšeli o miniaturních vozech, kterým se v Japonsku říká „Kei Cars“. Mitsubishi hodlá využít svojí spolupráce s Nissanem a plánuje představit elektrický kei car, prozatím označovaný jako K-EV X Style, který by měl patřit k vůbec nejmenším (a rovněž nejdostupnějším) elektromobilům.

Z podobné myšlenky vychází i kempingová minidodávka Minicab-MiEV, která kromě možnosti noclehu bude nabízet také zdroj energie pro notebook, varnou konvici a další spotřebiče. Tyto varianty „Ralliart Style“ vozů se zdají velmi různorodé, ale dá se říct, že každá z nich má své opodstatnění a svůj účel. Více se dozvíme na tokijském autosalonu, který začíná už 14. ledna.

Reklama

Načítám