Hlavní obsah

Zachrání nový sedmimístný Outlander automobilku Mitsubishi?

Foto: Mitsubishi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po dlouhých deseti letech ve službě se Mitsubishi Outlander třetí generace konečně dočká náhrady. Jeho právě představený nástupce stojí na moderních základech od Nissanu, nabízí špičkovou techniku, spoustu stylu, prostoru a sedm míst k tomu. V Evropě na něj ale musíme zapomenout.

Článek

Je to k zbláznění – když Mitsubishi konečně získá konkurenceschopný produkt, který by mohl v Evropě jít na dračku, rozhodne se ho tu neprodávat. Už loni totiž automobilka oznámila své zásadní rozhodnutí snížit svou aktivitu na evropském trhu. Uspět na něm je totiž v současné době nesmírně náročné (velké nároky na elektrifikaci, digitalizaci a autonomii, složité homologační požadavky a vysoká konkurence na relativně malém trhu) a Mitsubishi na to nemá síly, peníze ani produkty.

Jenže nový Outlander právě mohl být tím produktem, který mohl přinést úspěch. Velkých rodinných SUV, která nabízejí sedm míst, totiž na trhu zase není tolik. Outlander k tomu přihazuje velmi atraktivní design se sebevědomým výrazem ostře řezané masky a velmi vkusným pojetím zádě s ladným napojením plovoucí střechy. Kromě povedeného designu je nový Outlander také ve všech ohledech větší, takže i vnitřního prostoru by bylo dostatek.

Foto: Mitsubishi

Nový Outlander vypadá parádně!

Kabina má sice jednoduchou architekturu, ale působí robustně a nechybí jí moderní výbava v podobě barevného head-up displeje, 12,3“ digitálního kokpitu a 9“ dotykového infotainmentu (s šikovnými otočnými ovladači, analogovými tlačítky položek menu a samostatným panelem klimatizace) s hi-fi Bose se 120 reproduktory. O bezpečnost se stará 11 airbagů a řada jízdních asistentů včetně nouzového brzdění, adaptivního tempomatu nebo udržování jízdy v pruhu.

Nejmodernější techniku má Mitsubishi díky úzké alianční spolupráci s automobilkou Nissan – platforma spolu s technikou pochází ze zámořského modelu Rogue (v Evropě se jmenuje X-Trail, jeho nejnovější generace však u nás ještě nebyla oficiálně představena). Od něj přejímá také 2,5litrový řadový čtyřválec, který svými 184 koňmi a 245 Nm roztáčí přední nebo všechna čtyři kola přes automatickou CVT převodovku (s virtuálními 8 rychlostmi).

Foto: Mitsubishi

S PHEV pohonem by v Evropě mohlo jít o atraktivní zboží

S takovým pohonným ústrojím by Outlander v Evropě pochopitelně neměl šanci, ale minulá generace jako průkopník plug-in hybridního pohonu v segmentu SUV získala spoustu popularity – kdyby novinka získala modernizovanou verzi, mohlo by se jí skvěle dařit. Jenže evropské Mitsubishi s novým Outlanderem nepočítá, tak zamáčkněte slzu.

Připomeňme však, že minulý Outlander je i ve verzi PHEV na českém trhu stále k dispozici (ačkoliv je už zoufale zastaralý). Tím nejmodernějším a nejlepším Mitsubishi, co si u nás můžete koupit, je kompaktnější model Eclipse Cross.

Reklama

Načítám