Hlavní obsah

Majitel Tesly Cybertruck se chtěl pochlubit, jak skvělý je jeho autopilot. Boural

Foto: Jan Majurník

Co nevidět chce Tesla vpustit na cesty své plně autonomní taxíky. Jak ale ukazují zkušenosti z reálného provozu, její „autopilot“ by ještě nějakou péči potřeboval.

Článek

Naposledy se o tom přesvědčil Jay Presto, majitel Tesly Cybertruck, který se se svou zkušeností pochlubil na sociální síti X. Systém autonomního řízení používá na cestách v USA pravidelně, říká, že takto najezdil už tisíce kilometrů. Když se ale s vychytávkou chtěl pochlubit kamarádovi, nedopadlo to nejlépe.

„Chtěl jsem mu ukázat, jak skvělý systém je. Jeli jsme po ulici a zpět, a když měl vůz zaparkovat, dopadlo to takto,“ píše Jay na svém profilu a přikládá video. V něm Cybertruck předvádí dost nepovedený parkovací manévr, při němž se výrazně otírá o vedle stojící vozidlo.

„Nikdy se mi nic takového nestalo,“ dodává Jay, podle kterého byla škoda způsobená na zaparkované Corolle asi 3 000 dolarů (v přepočtu zhruba 66 tisíc korun). Šrámy na Cybertrucku samotném se prý podařilo rozleštit.

Ani to ale majitele neotřelého elektrického pick-upu neodradilo. „Nesnažím se rozproudit divoké diskuze. Stále miluju Teslu a svůj Cybertruck. Ale myslím si, že tohle je velký problém, který je nutné okamžitě řešit!“ dodává Jay.

Foto: X.com

V USA čelí cybertrucky (a další tesly) náletům vandalů. Důvodem je Elon Musk.

Teslu Cybertruck představil Musk poprvé v roce 2019, na alespoň nějakou sériovou produkci jsme si však museli počkat čtyři roky. Prvotní nadšení všech ale postupně střídají rozpaky. Cybertruck není tak levný ani schopný, jak bylo původně slíbeno. Do toho se potýká s technickými problémy, svolávačkami a nově i brutálním poklesem hodnoty. A politické excesy Elona Muska pověsti pick-upu (a celé značky) rovněž příliš nepomáhají…

Načítám