Článek
Když konstruktér Gordon Murray tvořil McLaren F1, měla to být jen silniční specialitka, o ostrém závoďáku nechtěl ani slyšet. Po důsledném naléhání přesvědčil McLaren ke stavbě auta pro vytrvalostní závody až jezdec Ray Bellm (a další hladoví závodníci či majitelé soukromých týmů). Výsledek? Roku 1995 si auto při svém debutu v Le Mans připsalo absolutní vítězství, v top pětce se umístily celkem čtyři kousky. Slušné skóre na vůz, který vůbec neměl vzniknout.
Murray opustil McLaren v roce 2004 a začal se věnovat svým vlastním projektům. Coby předloha mu často posloužila právě veleúspěšná F1 GTR. Roku 2020 spatřil světlo světa jeho vlastní vůz T.50… No a teď, o pět let později, ukázal fandům devadesátkového veledíla další parádní kousek s označením S1 LM.
Jde o jedno ze dvou aut nově vzniklé společnosti GMSV (Gordon Murray Special Vehicles), kde Murray se svým týmem úzce spolupracuje s nejvěrnějšími zákazníky a staví jim auta prakticky na míru.

Nebudeme lhát, tento kousek majiteli tiše závidíme… vlastně všech pět.
S1 LM vznikne v pouhých pěti exemplářích a všechny zamíří ke stejnému majiteli! Základ propůjčil model T.50, má stejné třímístné uspořádání i šestistupňovou manuální převodovku. Rovněž panely karoserie jsou zhotoveny z podobného, byť ještě odlehčenějšího materiálu.
Standardní čtyřlitrový dvanáctiválec Cosworth se dočkal další modifikace včetně většího vrtání a lehčích vnitřních komponent. Podle výrobce má výkon kolem 700 koňských sil a točí přes 12 000 otáček! Motor dostal pevnější uložení, aby zvládl ještě ostřejší zacházení, ale prý to nemá negativní dopad na celkovou kultivovanost. Murray a spol. ostatně připomínají, že toto auto vzniklo primárně na silnice, nikoli okruhy.
Třešničkou na dortu je zadní partie. Vyhraďte si chvilku a omrkněte fotky v galerii, pevné zadní křídlo, čtveřice kulatých světel s pravidelnými lamelami nebo výfukový systém se čtveřicí koncovek si vaši pozornost určitě zaslouží.
Cenovku nám tvůrci neprozradili, protože jde ale o již prodané zakázkové speciality, je to vlastně celkem jedno (základní T.50 stojí lehce přes 60 milionů korun, tak zkuste hádat, kolik stojí tato exkluzivní přestavba). Novopečenému vlastníkovi přejeme mnoho šťastných kilometrů. Ty první začne sbírat co nevidět, úvodní exemplář série mu má dorazit příští rok.