Hlavní obsah

Korejská paráda, tentokrát bez střechy: Podznačka Hyundaie ukázala koncept Genesis X Convertible

Foto: Genesis

Rozdvojené svítilny, široké blatníky a elegantní silueta – jasně, to už jsme „někde“ viděli!

pátek 12:00

Genesis, exkluzivní podznačka automobilky Hyundai, přišla s dalším strhujícím konceptem, ne nepodobným těm předešlým – X Concept a X Speedium Concept. Vzhledem ke skládací střeše má velmi logický název X Convertible a přebírá od výše zmíněných dvou studií celou řadu designových prvků. Co myslíte, uvidíme v budoucnu některé z nich na silnicích?

Článek

Na letošním autosalonu v Los Angeles se chtějí ukázat snad všichni – a Genesis není výjimkou. Po sedanu Genesis X Concept a stylovém kupé X Speedium Concept je tu třetí do party, tentokrát s otevřenou karoserií. Kabriolet z rodiny X nese velmi prozaické jméno X Convertible a má se svými soukmenovci společných hned několik znaků.

Foto: Genesis

Zdvojené linky světel přecházející až do blatníků, široké boky, případně uhlazená silueta zakončená „kachním ocasem“ – to jsou všechno designové prvky vycházející z předešlých dvou konceptů X ve verzi sedan a kupé X Speedium

Podle slov automobilky má vůz údajně „Ztělesňovat ‚Atletickou Eleganci‘ a designový jazyk značky ve své nejčistší formě“. Podobně jako v případě předešlých dvou konceptů, i zde automobilový svět ve skrytu duše očekává, že se něco z konceptu objeví také na produkčních vozech…

A podobně jako v případě dvou předešlých konceptů tu vidíme velmi nápadné prvky kombinované s elegantními liniemi. Jmenovitě jde třeba o rozdvojené přední svítilny zasahující až za přední blatníky, které se sjednocují v přední masce, aby vytvořily široký rovnoramenný trojúhelník. Pod ním se nachází nápadné otvory pro vstup vzduchu, přestože vůz, pokud se dostane do výroby, bude nejspíš elektromobil.

Dalším nápadným prvkem je velmi dlouhá kapota, která skvěle kontrastuje s krátkým předním převisem. Opticky pomáhají i široké blatníky, které jsou vyplněny velkými nízkoprofilovými koly.

Foto: Genesis

Genesis X Convertible byl dle slov automobilky posledním chybějícím článkem do takzvané „rodiny X“. Sedan, kupé i kabriolet sdílí celou řadu designových prvků

Pohled z boku je v řadě ohledů dost podobný, tady nevidíme žádné „prolínání ploch“, ve kterém si libují designéři jiných značek (mateřský Hyundai nevyjímaje). „Čistou“ boční plochu protíná jen elegantní zakřivená linka, táhnoucí se od přední kapoty až po zadní blatník. Nejpatrnějším rozdílem je tu oproti sedanu a kupé nový design kol a samozřejmě střecha.

Skládací střecha je v tomto případě pevná a kupodivu je možné užívat si pohled na nebe nebo hvězdnou oblohu i v případě, že je natažená – díky fotochromatické funkci se umí dle libosti kompletně zatmavit, případně být zcela transparentní.

Foto: Genesis

Přístrojový panel plynule navazuje na středovou konzolu a řidiče tím pádem „obklopuje“. Je tedy evidentní, že hlavním článkem tu bude vždy řidič

Střechu se podařilo navrhnout tak, aby nikterak nenarušovala elegantní linie zbytku vozu a jeho siluetu, je však otázkou, jak se to podaří u případné produkční verze.

Když je řeč o siluetě, nechybí tu ani zadní spojler ve tvaru takzvaného „kachního ocasu“, jaký známe nejen z některých tradičních sporťáků, ale i z předešlých dvou konceptů s uzavřenou střechou. V zadní části pak nesmí chybět ani rozdvojené svítilny, které se opět „zakusují“ až do blatníků.

Poměrně (ne)překvapivě je velmi povědomý také interiér otevřeného konceptu. Skrz futuristický tříramenný volant s plochou spodní částí svítí přístrojový panel, který plynule přechází ve středovou konzolu a řidiče jakoby obklopuje, čím vůz jasně dává najevo, kdo je tu v centru dění. Automobilka zmiňuje, že její interiérové designéry hodně ovlivnila korejská střešní architektura.

„Atletický design vzbuzující emoce je jedním z hlavních aspektů naší designové filozofie,“ nechal se slyšet ředitel designového oddělení u Genesis, belgický designér Luc Donkerwolke. „Postupným vývojem vznikla jakási designová trilogie – rodina X.“

A teď už snad jen aby se Genesis konečně dostal taky na náš trh…

Co myslíte, má některý z konceptů šanci na sériovou výrobu?
Měli by vyrábět všechny tři, bude to pecka!
85,3 %
Za mě by mohlo mít šanci kupé X Speedium
0,7 %
Největší naději má podle mě elegantní sedan X
1,9 %
Nejvíce se mi líbí kabriolet X Convertible
7,6 %
Design se mi zdá až moc odvážný, to se do výroby nedostane
4,5 %
Celkem hlasovalo 423 čtenářů.

Reklama