Hlavní obsah

Na zdražení Škodovek můžete překvapivě vydělat. Záleží na modelu

Foto: Tomáš Kopečný

Ekonomická krize těžce dopadá také na automobilový průmysl. Škoda Auto v reakci na rostoucí inflaci a zdražování vstupních surovin a energií zdražila všechny své modely o desítky tisíc korun, ale skutečné zdražení není tak velké, jak se může na první pohled zdát. Srovnali jsme staré ceníky s novými, připočítali hodnotu navýšené výbavy a zjistili, jak vysoké zdražení skutečně je.

Článek

Na úplném konci minulého pracovního týdne Česko obletěla nepříjemná zpráva – mladoboleslavská automobilka zdražuje a za všechny nové škodovky si připlatíme o desetitisíce navíc. Česká značka tak reaguje na současnou inflaci i výrazné zvyšování vstupních surovin a energií. Je tomu poprvé od listopadu 2021, co automobilka přepisuje ceníky, ale dodává, že se stále drží pod aktuální inflací a zákazníkům jako kompenzaci dává rozšířené základní výbavy o nové prvky. Jaká je však realita?

Některé modely, jako je třeba SUV Karoq, vlajková loď Superb nebo elektrický Enyaq iV, skutečně jen zdražily. Na jiných i přes zvýšení ceny svým způsobem naopak vyděláte, nebo alespoň nepřiplatíte tolik, díky rozsáhlejší základní výbavě, kterou nyní dostanete v ceně (tedy s prvky, za které se dříve připlácelo). A abychom vám to co nejlépe ukázali, vybrali jsme pětici oblíbených stálic zákazníků a podíváme se, jestli na zdražování nakonec nemůžete vydělat.

Na základní Fabii nově ušetříte 23 100 Kč

Foto: Lukáš Volšický

Myslíte si, že je nová Fabia se základní cenou od 370 tisíc Kč extrémně drahá? Nově přidaná výbava ale řidiče potěší

Nové zdražení značky se od začátku spojuje zejména s nejmenší škodovkou dneška. Fabia se standardní výbavou Ambition podražila oficiálně o 20 tisíc a v nejnovějším ceníku stojí od 369 900 Kč. V reálném světě je však situace výrazně jiná. Automobilka nárůst základní ceny kompenzuje bohatší základní výbavou se zadními parkovacími senzory, vyhříváním předních sedadel, tempomatem, startovacím tlačítkem a LED zadními světly. Celková cena nové výbavy je podle dřívějšího ceníku 43 100 Kč, což více než bohatě vykompenzuje 20tisícový příplatek. Při nákupu nejlevnější Fabie tedy vlastně ušetříte 23 100 Kč, než kdybyste ji s touto výbavou kupovali před zdražením.

Na nejlevnějším Kodiaqu ušetříte 28 100 Kč

Foto: Tomáš Kopečný

Základní Kodiaq ve výbavě Style už stojí přes milion a je o 86 tisíc Kč dražší než před zdražením. Jenže jako kompenzaci získáte výbavu za 114 100 Kč

Nejvýraznější zdražení se objevilo u Kodiaqu, jakožto největšího SUV značky. Zákazníci u všech výbav zaplatí 86 tisíc Kč navíc než před zdražením, ale překvapivě tak mohou ušetřit 28 100 Kč. Nově totiž v základní výbavě Kodiaqu Style najdete přední Matrix-LED světlomety, vyhřívané čelní sklo, Travel Assist, Virtuální pedál a čalounění Suedia. Celková cena nové výbavy je podle starého ceníku 114 100 Kč, zatímco vy jste si připlatili 86 tisíc Kč. Nejlevnější Kodiaq se základní cenou od 1 069 900 Kč je tak najednou o něco výhodnější.

Na vybavené Octavii Style získáte navíc výbavu za 25 700 Kč, sportovní RS je dražší o 35 100 Kč

Foto: Karel Štochl

Jsou Octavie, za jaké si nově připlatíte. Jenže jsou i Octavie, jako ty v prostřední výbavě Style, které vás s novou výbavou vyjdou laciněji než před zdražením

A dalším výhodným modelem je bestseller značky. Když si koupíte novou Octavii v prostřední výbavě Style, musíte si nyní připlatit 60 tisíc Kč, jenže za své peníze získáte mnohem dražší výbavu. Automobilka ji nově vybavila zadní parkovací kamerou, čalouněním kombinujícím kůži a látku, vyhříváním volantu, adaptivním tempomatem a předními parkovacími senzory. Při předchozích cenách byste si za všechny tyto prvky připlatili 85 700 Kč, takže jste vlastně ušetřili 25 tisíc. Nová základní cena Octavie Style je 699 900 Kč.

A jen pro zajímavost, ani vrcholná Octavia RS nakonec nevypadá tak draze. S novou základní cenou ji pořídíte od 1 059 900 Kč, takže je o 85 000 Kč dražší než dřív. Automobilka vám však věnuje výbavu jako alarm, Side Assist, Travel Assist a paket Simply Clever za 49 900 Kč. Ve výsledku tak zdražuje o 35 100 Kč.

Standardní Kamiq zdražuje o 21 900 Kč

Foto: Karel Štochl

Nárůst ceny základního Kamiqu o 52 tisíc nejprve vypadá děsivě, ale nezapomeňte, že získáte výbavu za více než 30 tisíc korun

Nejmenší SUV značky se prodává se základní výbavou Ambition za cenu od 479 900 Kč. Ve srovnání se starou cenou si připlatíte 52 000 Kč, ale současně navíc dostanete zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel, startování tlačítkem a multifunkční volant. Celková cena přidané výbavy je 30 100 Kč, což zdražení modelu snižuje na 21 900 Kč.

Základní Scala je dražší o 11 900 Kč

Foto: Tomáš Kopečný

A Scala? Po porovnání starých cen s nově přidanou výbavou a nové základní ceny je dražší jen o 11 900 Kč

A relativně podobnou cenovou politiku jako u Kamiqu najdeme i u sourozence jménem Scala. Vůbec první model postavený na moderní koncernové modulární platformě MQB nově získává stejnou výbavu jako nejmenší SUV značky, ale celkově zdražuje o 42 000 Kč. S novou základní cenou od 459 900 Kč a přidanou výbavou za 30 100 Kč je o 11 900 Kč dražší než před zdražením.

Jak vidíte, ne všechno zdražování je tak děsivé, jak na první pohled vypadá. Jsou nové škodovky, které nově koupíte výhodněji než ještě před pár dny. U jiných se nová cena už tolik nevyplatí, ale její nárůst je díky výbavě navíc snesitelnější. Všichni ale určitě ocení vyšší zůstatkovou hodnotu lépe vybavených vozů při eventuálním prodeji.

Reklama