Hlavní obsah

Fiat Panda, na který jsme čekali! Dostane manuál, normální motor a rozumnou cenovku

Foto: Fiat
2:42
2:42

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Ačkoli se Evropa řítí vstříc elektrifikaci, což s sebou nese i řadu negativ, jistou příjemnou změnou je oficiální zpráva od Fiatu, která potvrzuje uvedení Grande Pandy s manuální převodovkou, normálním motorem a bez podpory elektromotoru. Cena by navíc neměla být divoká.

Článek

Je tomu už rok, co jsme mohli přivítat novou a větší Pandu s přízviskem Grande. Sympatický hatchback se zatím představil v plně elektrické verzi a také v mild-hybridním provedení s automatickou převodovkou.

Problémem zůstává nicméně cena, protože mild-hybrid stojí teď v akci 459 900 Kč a elektrika 589 900 Kč, což není na poměry Pandy málo. Nicméně ještě letos by se to mělo změnit.

Foto: Fiat

Cenově by měla být čistě benzinová Grande Panda nejníže.

Fiat totiž představil čistě benzinovou Grande Pandu bez elektrifikace, která sází na zážehový tříválec 1,2 litru (v kontextu dnešní doby jde o normální motor) o výkonu 100 koní a síle 205 Nm.

Převodovka je šestirychlostní, manuální, nechybí ani systém stop/start, čtyřkolka je ve vývoji, nicméně ta pravděpodobně nebude s manuálem.

Foto: Fiat

Ryze spalovací Grande Panda má šestirychlostní manuál.

Čistě benzinovou Grande Pandu poznáte tak, že jí chybí nápisy hybrid, jinak vypadá prakticky stejně jako ta hybridní, včetně výfuku schovaného pod nárazníkem. Uvnitř pak nebudete rozdíly hledat dlouho, postačí se podívat na centrální tunel, kde má své místo klasická řadicí páka manuálu.

Také pro základní pohon budou k dispozici tři stupně výbavy, a to Pop, Icon a La Prima. Ve standardu Grande Pandu dostanete na černých ocelových discích, s dokovací stanicí pro mobil nahrazující infosystém a s digitálními budíky.

Střed vám přidá LED světla, jiné kryty kol, nativní infosystém a 6 reproduktorů. Nejvyšší výbava nabídne 17palcové liťáky, automatickou klimu nebo zadní kameru.

V rámci barev pak vybíráte mezi bílou, černou, červenou, modrozelenou, žlutou, modrou a bronzovou.

Ceny jsou pochopitelně zatím tajemstvím, ale je dost pravděpodobné, že bychom se měli dostat pod cenu hybridu s automatem (459 900 Kč). A možná i pod 400 000 Kč. Fiat bude muset každopádně cenovou politiku hodně promyslet, protože konkurenční Citroën C3 u nás aktuální stojí v podmíněné akci 335 000 Kč, bez podmínek pak 370 000 Kč.

Načítám