Hlavní obsah

Dopravní kolaps nenastal: Oprava Barrandovského mostu působí největší potíže na Dobříšské a magistrále

Foto: MICHAL SVÁČEK / MAFRA / Profimedia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Oprava pražského Barrandovského mostu působí největší kolony a potíže na Dobříšské ulici. Vozy přibyly také na severojižní magistrále, kde se oproti běžnému stavu zvýšila hustota dopravy asi o deset procent.

Článek

Dopravní kolaps nenastal, řekl novinářům ředitel Technické správy komunikací (TSK) Jozef Sinčák. Podle červnových měření TSK oprava mostu způsobuje řidičům zpoždění v řádu minut. Silničáři zahájili opravy v pondělí 15. května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Letošní práce potrvají do konce prázdnin.

„Řidiči jsou stále velmi disciplinovaní, stejně jako při loňské etapě, za což jim děkuji. Dopad náhradní dopravy se nejvíce promítá na Dobříšské ulici, kde nárůst dopravy monitorujeme někde na úrovni 30 procent oproti stavu před rekonstrukcí,“ řekl Sinčák. Po Dobříšské k Barrandovskému mostu projede denně v průměru 130 000 aut.

Druhou nejzatíženější je severojižní magistrála, kterou řidiči využívají jako objízdnou trasu. „Evidujeme nárůst asi 10-11 procent oproti stavu před rekonstrukcí. Což jsou ale stavy, které tyto tepny zvládají. Dochází k zahušťování dopravy a lokálním kolonám, ale nikoliv ve stavu, který by se jen blížil kolapsu,“ řekl Sinčák.

Významný dopad na dopravu má uzavření sjízdné rampy z ulice K Barrandovu, kterou silničáři opravují. Její kapacita je podle Sinčáka dvojnásobná oproti té ze Strakonické, kterou opravovali dělníci loni. Oproti loňsku stoupl počet aut, která využívají provizorní vratnou rampu u Lihovaru.

Vliv na dopravu má častá regulace provozu v tunelech, kterými řidiči k mostu po vnitřním okruhu přijíždějí. Vjezd do nich je regulován častěji než za běžného stavu. „To je (tunely) ale uzavřený komplex, kde je bezpečnost na ještě větší úrovni než na běžné komunikaci. To způsobuje mírný nárůst kolon před vjezdy do tunelů. Na druhou stranu nedochází k fatálnímu kolapsu, ty stavy tam vznikaly ještě před rekonstrukcí a nejsou důsledkem rekonstrukce Barrandovského mostu,“ podotkl Sinčák.

Nejrizikovějším problémem jsou podle ředitele dopravní nehody, připomněl nedávnou havárii nákladního auta, která výrazně zablokovala průjezd po mostě. „Kolem nás jsou husté kolony, husté proudy aut, ale jedou plynule, není to brzda-plyn. Řidiči se naučili správně řadit do pruhů, kam směřují,“ řekl dnes novinářům přímo na mostě. TSK v prvním týdnu oprav upravila směrové cedule, neboť někteří řidiči nevěděli, kterým pruhem jet, a vznikaly problémy.

Podle měření TSK ze začátku června na Strakonické v úseku mezi Výpadovou až Barrandovským mostem vzrostla tzv. dojezdová doba přibližně o dvě minuty oproti obvyklému stavu. Rovněž o dvě minuty se prodloužila ve Vrchlického mezi Plzeňskou a tunelem Mrázovka. O minutu déle oproti běžnému stavu pak řidiči projíždějí Radlickou ulicí v úseku od křižovatky s Jeremiášovou až ke křížení s Křížovou. Vliv opravy naopak nemají na provoz na Jižní spojce.

Reklama

Načítám