Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
„Ve Fordu Transit to zvládnu rychleji,“ řekla Sabine Schmitz a položila tím základy nepravidelné tradice, kdy modrý ovál vysílá na legendární německý okruh svoji dodávku. A jeho poslední pokus je dosti působivý, protože strčil do kapsy i ostré střely typu Porsche 911 GT3 RS nebo Chevrolet ZR1X.
Na obranu ostatních nešlo o sériový Transit, nýbrž o elektrický speciál SuperVan 4.2 s výkonem 2 000 koňských sil. Navíc k tomu zástupci Fordu uvedli, že kromě správného auta měli v den jízdy správného řidiče a správné podmínky, takže mohli legendární jméno Transit poslat až na (a nejspíš i za) hranu.

Ford Transit SuperVan 4.2 má výkon 2 000 koní.
Výsledkem je, že velezkušený francouzský pilot Romain Dumas (držitel tamního „elektrického“ rekordu s VW ID.R) zajel na ringu čas 6:48,393, což z něj dělá dle zpráv od Fordu deváté nejrychlejší vozidlo vůbec (na Porsche 919 Hybrid Evo s časem 5:19,546 to nicméně nestačí). Elektrický Transit tím zvládl porazit řadu konkurentů včetně okruhových superaut, jako je Porsche 911 GT3 RS nebo Corvette ZR1X.
Transit SuperVan 4.2 není na okruzích nováčkem. Drží rekordy v Bathurstu (okruh) a zvítězil i na Pikes Peak (závod do oblak).

Ford tvrdí, že jeho SuperVan je devátým nejrychlejším autem na ringu.
Ford to ale nedělá jen kvůli titulkům v novinách. Prý chce dát svým inženýrům prostor zjišťovat, co je a není možné. Poznatky poté využívá pro závodění i produkční vozy a ve finále je to pro modrý ovál velká reklama.
Kromě toho se na ringu proháněl elektrický Ford F-150 Lightning SuperTruck a údajně i Mustang GTD s cílem překonat právě brutální Chevrolet Corvette ZR1X. Takže uvidíme, jestli nás modří ještě něčím nepřekvapí.